לתרומות לחץ כאן

קניין אתרוג בתשלום בכרטיס אשראי

שאלה:

בס"ד קי"ל מעות קונות מה"ת ולדעת התוס' משיכה מועילה במתנה ומציאה (ורמב"ן חולק) מה"ד לתוס' במכר ואינו תובע ממנו דמים (כגון ששילם לו באשראי) האם כיון שעתה מסולק ממנו המשיכה יכולה לקנות, או עצם זה שהוא מכר אינו קונה מה"ת עד שיקבל מעותיו [ונפק"מ למשל לסוברים קנין דאו' לא מהני לדרבנן, כגון לענין ד' מינים]

תשובה:

שלום וברכה,

יש לדון בתשלום בכרטיס אשראי האם חל בו קניין כסף ואכמ"ל. אמנם אם אינו קניין כסף, חידש השדי חמד (ח"ד מערכת אתרוג סימן ג אות ב) שכאשר המוכר מתרצה לקבל את המעות אחר החג, נחשב שזוקף את החוב במלווה, והקנאת האתרוג כהקנאת מתנה שמועיל משיכה מהתורה לחלק מהפוסקים. ועל כן יצא להליץ בעד המנהג שלוקחים אנשים אתרוג בהקפה שהקניין של המשיכה מועיל מהתורה. וראה שם הביא ראיה לדבריו מדברי הקצות סימן רד ס"ק ד שבמוכר בעד חובו מועיל בו משיכה מהתורה כדין מתנה.

אשריך שכוונת לעת גדולים!!

בהצלחה וגח"ט.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל