לתרומות לחץ כאן

כשרות שחיטת העופות כיום

שאלה:

שלום וברכה ברצוני לשאול ולקבל דין תורה מפי דיין ולא סתם תשובה שנראית לעין או מדברת בפני עצמה אלא דבר הלכה ממש. בעניין השחיטות הבשר והעופות בימינו שכולם מדברים שיש בעיות ולא ניתן לאכול כי הכל נבילות וטריפות . וכמו שהרב אמנון יצחק מביא ראיות ברורות . מה עושים והאם כדאי להיות צמחוני כמו האלפים שהפסיקו לאכול ונהיו צמחוניים בגלל הרב אמנון יצחק או שאפשר לסמוך על עיוור ולהמשיך לאכול כרגיל. ולא להיות כמו כל האלפים שהפסיקו. תודה רבה .

תשובה:

שלום וברכה

אם אתה אוכל מהשחיטות המהודרות כמו שארית ישראל העדה החרדית הרב לנדא אתה יכול לאכול ללא חשש, אין כל ממש בטענות שהועלו, בדקתי זאת וכבר הארכתי בזה כאן באתר בפירוט רב, למשל לגבי הטענות בבדיקת הסכינים, מעבר לאי דיוק בזמני הבדיקה ואופיה… יש גם חוסר הבנה לגבי הסברות ההלכתיות ועצם ההכרעה למעשה:

תחילה אקדים כלל הלכתי, הואיל ובכל ליין עומדים שלושה שוחטים שכולם משליכים את העופות השחוטים למקום אחד, נמצא שכאשר יש פגימה באחד הסכינים, העופות ששחט שהם בעצם בחשש טריפה כיון שאנו לא יודעים מתי אירעה הפגימה, אמורים להיות בטלים ברוב, שהרי העופות של שני השוחטים האחרים רבים על אלו של השוחט שיש בסכינו פגימה. וכאן אנו באים למחלוקת גדולה בין הפוסקים, שהרי הכלל הוא ש”חתיכה הראויה להתכבד” כמו שניצל יפה וכדומה, אינה בטלה ברוב, ונחלקו הפוסקים האם גם “תרנגולת בנוצתה” ללא הכשרה והכנה, גם נחשבת “חתיכה הראויה להתכבד”.

השולחן ערוך מכריע בכך לקולא, ולכן בכשרויות הפחות מהודרות ואינני רוצה לנקוב בשמות, סומכים על דעתו של השו”ע ועל כך שיש כאן ביטול ברוב, ואגב כאשר מאכל שאינו כשר בטל ברוב, הוא מותר באכילה ללא כל פקפוק, “ביטול ברוב” הוא כלל הלכתי בלתי ניתן לערעור. ופוסקים אחרים הכריעו לחומרא, מחמת הכלל הנ”ל של חתיכה הראויה להתכבד.

בכשרויות המהודרות, כמו בד”ץ העדה החרדית, שארית ישראל, הרב לנדא, הרב רובין ועוד לא סומכים כאמור על שיטת השו”ע בזה, וכל הליין הולך לאשפה [עדה חרדית]! או מועבר לכשרות רבנות רגילה ללא החותמת שלהם [שארית ישראל רובין], כולל העופות הכשרים של שני השוחטים האחרים! לכן במערכות כשרות אלו בדיקת הסכינים היא כל 4 דק’ ולא כל 15 דק’ כמו בכשרויות הפחות מהודרות, כיון שכאשר יש פגימה בסכין הנזק הוא עצום.

נמצא, שהטענות שהזכרת בשאלתך הקודמת נובעות ראשית מחוסר ידיעת ההלכה, כפי שכתבתי לך לגבי אותו רב בחריפות, וגם מטשטשות את האמת! שכן הכשרויות המהודרות מבחינה טכנית כלל לא נוהגות כפי שהוא טוען. אני חושב שמי שעושה מעשה כזה, להוציא לעז על כל השחיטה בזמנינו תוך רמיסת כבודם של תלמידי חכמים עצומים שמפקחים על השחיטה, עושה מעשה חמור ביותר!

אמת שבזמנינו שהשחיטה המונית לקנות עוף מהודר זה לא מותרות, זה ממש כדאי ומומלץ, גם מי שמיקל בשאר מאכלים לאכול כשרות פחות מהודרת יאכל עוף מאחת המערכות כשרות שהזכרתי ואז לכל הדעות אין מה לחשוש.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. שלום רב
    אם לא דברתם עם הרב אמנון יצחק
    לראות מה הוא יודע ההוכחות ברורות וכדומה ולא דנתם כראוי והבאתם את הראיות שלכם אתם אלו שמוציאים לעז ועוברים על הוצאת שם רע

  2. הרב אמנון יצחק לא התקבל כפוסק
    ואין לחוש לדעתו כלל כשיש מאות פוסקים גדולים שסמכו על כשרות בדץ ומהדרין כול גדולי הדור סמכו ואכלו ועשרות אלפי תלמיד חכמים סמכו.מי שרוצה לחמיר רק לעצמו!
    ואוי לו שמבזה את גדולי הדור בפסקים שלהם ומחמיר עליהם בציבור
    והב"י כתב ביור"ד סימן קנח סעיף ב בשם הר"ן שהפיקורסים הם אילו שמבזים תלמידי חכמים וכך הביא הדרישה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל