לתרומות לחץ כאן

מה ההבדל בין פלטה חשמלית למיקרוגל

שאלה:

נכדי הקט שאל את אמו האם מותר לחמם אוכל בשבת? ענתה האם כן על הפלטה (מדובר המבושל כל צרכו, שבושל בתנור רגיל) שאל הנכד:למה אסור במיקרוגל? האם יהיה מותר בהפעלת שעון שבת (ללא נורת תאורה כמובן),היש הבדל בין הקהילות? גמר חתימה טובה

תשובה:

שלום וברכה

ראשית חשוב מאוד לציין, שגם על הפלטה התשובה "כן" אינה כל כך מוחלטת! במאכל עם רוטב יש בעיה של בישול, ולדעת רוב הפוסקים אסור בהחלט לחמם אותו בשבת, גם הגר"ע יוסף התיר רק במיעוט רוטב, ולשאר הפוסקים גם זה אסור. כמו כם לדעת הרבה פוסקים אסור להניח ישר על הפלטה משום איסור חזרה, וכאן אנחנו מגיעים לשאלתך, גם הגר"ע יוסף שהתיר בפלטה להניח ישירות עליה, התיר זאת רק משום שמדובר בכלי המיועד להדיא לצורך חימום של דברים מבושלים בלבד, והשימוש העיקרי בו הוא בשבת, כך שאין כל כך מיחזי כמבשל [-נראה כמבשל], אבל מיקרוגל יש בו גם אפשרויות בישול, וכל צורת הפעלתו יש בה מיחזי כמבשל הרבה יותר, וחכמים גזרו לאסור לחמם בו שמא יבוא לבשל ממש, ובודאי יש בו איסור חזרה לכל הדעות.

רוב נחת ושמחה מהנכד החכם והנבון!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. בגיל שלוש כזו שאלה יפה?! עדיו לגדולות! כדאי לעודד מאוד את ההורים לגדל אותו בקדושה ובטהרה בלי אינטרנט שאינו מסונן כהלכה ובודאי בלי טלויזיה חלילה וסרטי מחשב, רק ספרות דתית טובה ומשחקים יפים, מתוך חינוך אמיתי ללימוד תורה ויראת שמים טהורה! גמר חתימה טובה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל