לתרומות לחץ כאן

התרת נדרים בלילה ובשידור חי – המשך

שאלה:

שלום. בשבוע שעבר שאלתי האם יש עדיפות הלכתית לעשות התרת נדרים ביום אע"פ שמותר בלילה כפי שנוהגים חלק מעדות המזרח לעשות התרת נדרים בלילה אחרי אמירת סליחות.ותשובתכם היתה שאכן עדיף לעשות התרת נדרים ביום כמו שנוהגים לעשות בערב ר"ה אחרי תפילת שחרית אך תשובתכם לא היתה מנומקת וללא מקורות וכפי שציינתם לא מצאתם לכך מקורות המתיחסים לכך.ובכן מה היתה הסברא שלכם כי ממה נפשך כי אם התרת נדרים אינה חשובה ככדין ממש ולא כבית דין(ואפשר בשלושה הדיוטות ואף בקרובים) ולכן מותר לעשות בלילה אם כן לכאורה עדיף לעשות בלילה ,ואם עושים ביום לכאורה אתה נותן לכך תוקף של בית דין שאין דנים בלילה והוי לכאורה תרתי דסתרי? 2) עוד שאלה לגבי התרת נדרים האם צריך שיהיו המתירים והשואלים שיהיו רואים אלו את אלו וא"כ כיצד יוצאים י"ח בהתרת נדרים שעושים בשידור חי? ואולי יש לזה קשר עם השאלה הקודמת.

תשובה:

שלום וברכה

הסיבה היתה כי סוף סוף מדובר בבית דין, אין לנו בעיה לתת לזה תוקף של בית דין, ההיפך כל ההקלות שנאמרו בענין בית דין זה הוא בגדר קולא, אין בעיה הפוכה לעשות בבית דין של ממש…

ברור הדבר שבית דין אמורים להתכנס יחד, גם אם נניח שלראות בשידור חי זה נחשב ראייה [מה שברור שאינו נכון…] מכל מקום אין כאן התכנסות של בית הדין וזה כלום, הענין אינו שיראו אלו את אלו אלא שיהיה מושב בית דין.

שנה טובה ומבורכת. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל