שאלה:
האם החזון איש עצמו היה נוקט כשיעוריו בין לקולא בין לחומרא, או רק לחומרא?
תשובה:
שלום רב,
ברור שהחזו"א נוקט ששיעוריו הן עיקר ההלכה. אבל אכן לחומרא נקט גם את השיעור הנמוך יותר של הגר"ח נאה. ראה בספר שיעורין של תורה של מרן הקהילות יעקב שכתב ספר על פי הוראותיו של החזו"א. ובפרק על שיעורי המצוות אות לא (עמוד סז) לגבי זיעור החדר החייב במזוזה, כתב:
"חדר שיש בו ד' אמות על ד' אמות חייב במזוזה. ולענין לברך על קביעתה צריך שיהא בו שני מטר עם 32 ס"מ אורך על שני מטר 32 ס"מ רוחב. ומ"מ גם כשיש בו 192 על 192 נכון לקבוע מזוזה בלא ברכה".