לתרומות לחץ כאן

קנייה באתר אינטרנט הפתוח בשבת

שאלה:

סוכן ביטוח בקשו ממנו לתת שרות לביטוח נסיעות לחו"ל ע"י האינטרנט. יש אתר למטייל ששם יש כוכבית שדרכה ניתן לקנות ביטוח נסיעות ישירות מחברת הביטוח אך הסוכן שרשום בכוכבית הנ"ל מקבל עמלה על כל קניה. האתר פתוח 24/7. האם יש דרך להתיר את הדבר?

תשובה:

אין איסור לרכוש מוצר מחנות שפתוחה בשבת. לכתחילה יש לתמוך בשומרי שבת, אבל אין איסור כי הוא לא קיים דוקא בגלל הסיוע הזה שלך… ואם יש רווח כספי משמעותי בקנייה דרכו זה מותר. אם אין רווח משמעותי כדאי לתמוך בשומרי שבת.

ערב טוב.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אולי שאלתי לא היתה מנוסחת מדוייק, "האם יש להתיר את הדבר" כוונתי לסוכן שהוא אדם חרדי, האם מותר לו להרויח ממכירות אלו שנעשים בשבת,כאשר אדם לוחץ על הכוכבית הוא עובר לחברת הביטוח, אבל הקניה נעשית ( בגלל שעל הלינק כתוב המספר של הסוכן) דרך סוכן ביטוח של החברה, והאתר הזה מעוניין לעבוד דרך הסוכן החרדי מטעמים שונים. יש לצערינו אנשים שעדיין אינם שומרי מצוות שקונים באתר בשבת את ביטוח הנסיעות לחו"ל.
    האם לסוכן הביטוח החרדי מותר להנות ממכירות שנעשים בשבתות וחגים, אין לו דרך למנוע את פתיחת האתר בשבת והקנייה נעשית ישירות אל מול חברת הביטוח אבל זה צריך לעבור דרך סוכן, וכאן הסוכן הוא חרדי והוא מקבל עמלה על כל קנייה שעשית באתר .
    כל טוב וגמר חתימה טובה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל