לתרומות לחץ כאן

השארת ילדים בכיפור אצל משפחה שאינה שומרת מצוות

שאלה:

בס"ד שלום כבוד הרב, ברוך השם יש לנו 3 ילדים, שלושתם קטנים, 2.7 , 1.5 ושלושה וחצי חודשים. אנחנו בבית שומרי שבת וכשרות ובסופי שבוע כשאין "עזרים חיצוניים" כמו טלויזיה מאד לא פשוט להתנהל עם שלושתם, להעסיק אותם , לרוץ אחריהם וכו. אפשר לומר שאנחנו ממש עם "הלשון בחוץ" בכל מוצ"ש, ברוך השם כמובן באהבה גדולה:-) כיפור מתקרב ואין ספק שאנחנו נלחצים, לא ברור לנו איך מעבירים צום עם 3 קטנטנים, איך מטפלים ורודפים אחריהם כל היום ועדיין מצליחים לא לאכול ולשתות משהו. עלה רעיון שנשים את הבן 2.7 ובת 1.5 אצל ההורים של בעלי מאחר והם אינם צמים (הקטנה בת השלושה וחצי חודשים תשאר איתנו) . העניין הוא שהם לא שומרים מצוות כלל מה שאומר ששם הילדים יראו טלויזיה ויאכלו אוכל שחומם בכיפור. אני לא רואה אופציה אחרת להעביר את הצום בהצלחה מלבד לשים אותם אצל הסבתא הזו, לי אישית מאד קשה לצום , מצד שני עלה בי חשש שאולי על אף גילם זה אסור. אשמח לדעת האם אכן הדבר בעייתי ואיך אפשר אם בכלל להקל בכל זאת. תודה וגמר חתימה טובה

תשובה:

שלום וברכה ידידי

ראשית אני רוצה לגלות לך סוד גדול… יש עוד משפחות בעם ישראל שיש להם ילדים צפופים, זה לא קל זה נכון, אבל יש ביהדות מושג שנקרא "דרך קצרה שהיא ארוכה ודרך ארוכה שהיא קצרה" כלומר, העזרים האלו שאתה מדבר עליהם, הם עוזרים מאוד לטווח הקצר, אבל פוגמים בנפש של הילדים ולטווח הארוך מעבר לכך שזה לא מאפשר תמיד לראות את הילדים כמו שהיינו רוצים לראות אותם, גם הקושי לחנך הרבה יותר גדול… ולכן דבר ראשון אל תרגילו את הילדים לטלויזיה ואינטרנט, תוציאו את הטומאה מהבית. טלויזיה חוץ לתחום ואינטרנט רק מסונן כהלכה לצורכי עבודה ומחייה ולא לבילוי. תגדלו אותם כמו שגדלנו כולנו, עם משחקים ספרים חינוכיים, סיפורים ושירים שמחים, וכך הם יגדלו עם נפש בריאה ומלאה. זה קשה לטווח הקצר, אבל נפלא לטווח הארוך.

גם ביום כיפור מתמודדים וזה בסדר. אפשר קצת להעזר בשכנים, נניח לעשות תורנות שעות שאז האשה יכולה לנוח שעתיים ואחר כך לשמור גם על של השכנים וכדומה, או לשכור איזו נערה לאיזה שעתיים, אבל לא לוותר על הערכים. הילד בן שנה וחצי לא רלוונטי הטלויזיה, אבל לגבי הגדולה זו בעיה.

שיהיה לכם הרבה נחת ושנה טובה ומתוקה! וכן, גידול קל ונעים!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל