לתרומות לחץ כאן

הכניס עצמו לשמד – אם מחללים עליו שבת

שאלה:

בס"ד באג"מ או"ח ח"א סימן קכ"ז כתב שגם מ שניסה לאבד עצמו לדעת אפשר לחלל שבת בשביל להצילו אע"ג שהוא נכנס לזה בפשיעה. וצ"ע מה ההבדל בין זה לבין מה שמבואר במשנ"ב סימן שכ"ח ס"ק ל"א שמותר להציל משמד [והיינו שיש לזה דין של פיקוח נפש. אם הוא ממש יצא לשמד, והטעם דחלל עליו שבת אחת כדי שישמור שבתות הרבה ] ומ"מ מבואר שם שזה רק אם הניצל לא פשע אבל אם הוא פשע בזה שמוציאים אותו לשמד לא מחללים שבת מבואר בזה שלא עושים הצלה כשהניצל פשע. ומדועמ כשזה הצלה של הגוף זה עושים עבור אפילו כשהוא פשע?

תשובה:

לא הבנתי את שאלתך, הרי במקום שציינת בעצמו כתוב ממש כדברי האגרות משה… שם מחלק המשנה ברורה בין ג' עבירות חמורות ששם היוצא לעבור עליהם ימסור נפשו וממילא מותר להצילו, לבין שאר מצוות שבהן לא ימסור נפשו אלא יעבור על האיסור, ובזה כיון שפשע אין אומרים לאדם חטא כדי שיזכה חברך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל