לתרומות לחץ כאן

ביאה בשבעה נקיים

שאלה:

שלום וברכה,
לצערנו הרב נפלנו בשמירת נגיעה לאחר בעילה ראשונה, זה כלל ביאה
מה עושים במצב כזה? האם צריך לספור שוב שבע נקיים? תודה..

תשובה:

חמור מאוד מאוד, ועוד כך להתחיל….

יש להמתין שלושה ימים שלמים, ואז הפסק טהרה ושבעה נקיים מחדש.

מקורות:

ראה שו”ע יו”ד סי’ קצו סעי’ יא, שאשה שפולטת שכבת זרע תוך ו’ עונות [שלושה ימים שלמים] לתשמיש סותרת את אותו היום, וכיון שלא ניתן לברר זאת עליה להמתין מלספור כל אותו הזמן. דין זה נוהג גם במקרה האמור.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. הרב עובדיה כותב שאין צורך בלחכות שלושה ימים, אלא לנקות היטב במקלחת במים ולספור 7 ימים. ניתן להסתמך על זה במקרה הנל? במיוחד שידוע שהזוג קשה לו בנגיעה ויכול ליפול שוב? שנינו עדות מזרח
    בכללי-הרב אני חושב שהתגובה לא רלוונטית, מה אם אנחנו זוג חוזר בתשובה שבתהליך? איזו מן תגובה זו תעזור לנו להתחזק?זה מאוד מרחיק, טוב שהתשובה נפלה עלינו ולא על אדם לא דתי .. כבוד הרב תשקול כל דיבור שאתה כותב זה יכול להשפיע המון, אתם דמות של חיקוי וייצוג. ברוך ה' שזה לא מה שמייאש אותנו. מאמינים באמת וצריך להגיד את האמת אבל בדרך של הוספת אור ולא בצורה עוקצנית וקשה. אנחנו נחזור בתשובה על זה.

  2. הרמ"א הביא שבזמנינו לא בקיאים ברחיצה כזו, ולא כדאי לסמוך. חלילה לא היתה תגובתי עוקצנית אלא כאובה, אם שומרים טוב על ההרחקות לא נכשלים! זכרו, יסוד ההצלחה בחיי טהרה לא לזלזל בהרחקות של חכמים. בהצלחה רבה ותזכו לבנות בית גדול לעם ישראל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל