לתרומות לחץ כאן

גננת ששמרה על מספר כפול של ילדים

שאלה:

שלום, אני עובדת בצהרון בתור סייעת וביקשו ממני היום להיות גננת והצהרון זה בעצם שני גנים שהם מחוברים זה 40 ילדים ו2 גננות וסייעת אחת בגלל שלא מצאו עוד סייעת והיום הייתי גננת לבד עם סייעת והיה לי מאוד מאוד מאוד קשה אני מרגישה שעשיתי עבודה כפולה. השאלה האם מגיע לי שכר של גננת אחת או של שתיים?

תשובה:

שלום וברכה,

על דברים כאלו יש להתנות לפני העבודה.

אם לא דיברו מראש על תוספת תשלום, יכולה הגננת לדרוש תוספת שכר עבור הטורח שהיה לה בעבודה שהיה לה. אמנם לא ברור שהמחיר יהיה כפול אלא תוספת במחיר – לפי קושי העבודה.

כמו כן, אם הגננת השנייה היא שביקשה שתמלאי את מקומה את, יש לראות זאת כעבודה עבור הגננת השנייה, ואת זכאית בתשלום שהיה מגיע לה – מחיר כפול. אבל אם הנהלת הגן ביקשה ממך לשמור על מספר גבוה של ילדים, לא ניתן לחייב מחיר כפול, אבל ניתן לחייב תוספת שכר עבור העבודה שהוסיפו לך.

בהצלחה ועבודה נעימה וקלה.

מקורות:

פועל שנשכר לעבודה מסוימת, לא ניתן לשנות לו את המלאכה ולתת לו מלאכה קשה יותר. וכתב השו"ע חו"מ סימן שלה סעיף א שאם הסתיימה העבודה לא יכול לתת לו עבודה אחרת קשה יותר. וכתב הרמ"א שאם יוסיף לו בשכרו עבור המלאכה הקשה – י"א שרשאי. ולפ"ז מעביד שכביד את העבודה על העובד, ודאי שחייב לשלם לו תוספת שכר עבור קושי העבודה.

ואם הגננת שעבדה נשכרה על ידי הגננת השנייה, נחשב כשכירה שלה, ומגיע לה את שכרה – שכר כפול. 

 

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל