לתרומות לחץ כאן

קושי בחיים – ניסיונות?

שאלה:

שלום כבוד הרב, אני צעיר שכל חי נהג טוב, שירתי בצבא, התנדבתי, למדתי לתואר ועסקתי כל חי בסיוע לזולת, סייעתי לילדים ונוער, לקשישים, למשפחות במצוקה. באתי ממשפחה לא מתפקדת, ללא אב ובניתי את עצמי כל חי ללא סיוע משפחתי ולא של הרשויות. כעת אני בתקופה ארוכה של נפילה, אני מובטל כבר די הרבה זמן, מצבי הבריאותי בשפל וכרגע אני עובר נסיונות רפואיים, גם מבחינה נפשית וגם מבחינה גופנית אני בנפילה, אני ללא בת זוג וללא מעגל חברים קרוב, כל חיי קרסו כמו מגדל קלפים. כל חיי הייתי אדם חילוני, כנראה קשה כשאתה גדל ללא אב להאמין. בתקופה האחרונה אני מרגיש הרבה כעס ומוציא אותו עח משפחתי, הפכתי לאדם מר וכועס על מר גורלי. האם תוכלו לתת לי עצה, פענוח של כיוון ממעלה, מדוע הניסיונות הרבים האלה? מדוע הפכתי להיות בעל דין – אדם שעושה רע? האם ישנו היגיון שמיימי בנסיונות האלה? אשמח לכך עצה, מילה, השגה כלשהי. מודה מקרב לב.

תשובה:

שלום וברכה ידידי

אנחנו לא יודעים חשבונות שמים, זה ברור, אבל אנחנו כן יודעים שכל הקשיים האלו אמורים להוביל את האדם לאלוקיו! כאשר הכל טוב וזורם החיים שוצפים וגועשים לא מספיקים לעצור רגע ולהתבונן בנושא של האמונה בהנהגת ה', התפילה מהשפה ולחוץ בלי כוונת הלב, ודוקא בזמן של שפל וקושי, אם מתבוננים נכון ומנווטים נכו, מגיעים לקרבת ה', שמעבר למה שהיא מביאה בעזרת ה' את הישועה הגדולה, היא עצמה ישועה, יש סיפוק שמחה יעוד תכלית. קח את עצמך, תתחיל להשקיע בתפילות מכל הלב, בשפה שלך לה'! תקרא כמה פרקי תהילים באיזו פינה ושם תתחיל לזעוק מתוך הנשמה, ותראה שהלה מתנקה ומתרומם והכל יהיה מאיר יותר.

בהצלחה רבה

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. אני מובטל ובנפילה קשה מכל הבחינות והמישורים בחיי כבר מעל שנה וחצי, בודד ומבודד ולא רואה קצה של אור וכל כך קשה לי אם חיי יהיו בודדים ללא בת זוג וסביבה טובה – ובעבר הייתי אני האדם שמוביל ומרים אחרים ומסייע להם. עד היום יש אנשים מהעבר שאומרים לי "בזכותך אני
    .ככה וככה..". יתכן ותפקידי הסתיים? האם יתכן שהקב"ה מנסה אותי כמו שניסה את איוב?
    כי אני אישית כושל בניסיונות האלה, ממש קשה, וגם קשה לי שאני שהייתי אדם טוב ורגוע הפכתי לאדם מר ומתוסכל שמוציא את תסכולו על אחרים וזה אוכל אותי כל כך.
    אני מודה על התשובה המהירה.
    קראתי ברכות, פרקי תהילים, פיטום הקטורת, הנחתי תפילין, קניתי ציצית, ניסיתי הכל הכל, יצאתי להתבודדויות בטבע ודיברתי ודיברתי אבל אני מרגיש שכאילו הקב"ה רחוק ומרחיק אותי ואפילו פניתי לרב מקובל. מרגיש לי שאולי אני משלם בדינים על כל הרע שלי מגלגול זה או אחרים או שאני משלם בסבל שלי בשביל שלאחרים יהיה טוב.
    אינני יודע מה הם הפתרונים.
    מצטער על עודף המילים, אינני יודע אם זה המקום הנכון לשטוח בו את הדברים.

  2. לא להתייאש! זו עצת היצר, אבל בלי לחץ, תתרכז באמונה באהבת ה' ובתפילות והישועה בוא תבוא אני בטוח. מתחילה שנה חדשה עם ברכות חדשות לכולם…

  3. האם יש בנמצא תפילה מומלצת לישועה, רפואה, פרנסה, זיווג והצלחה?
    משהו שאני כחילוני שלא שייך לשום בית כנסת יכול לומר לבד?
    אני ממש מודה שאתם עושים במהירות על שאלות יהודים כמוני.

  4. סוף דבריך לא הבנתי… מה זה יהודים כמוני??? יש לך נשמה אחרת משל כל יהודי אחר??? אולי זו הטעות שלך שאתה מוכן להגדיר עצמך חילוני וכביכול לוותר מראש על כל תכלית החיים ועל כל חיי העולם הבא, ולומר "אני חילוני"… למה חילוני? אתה הרי אדם מאמין ומבקש להתפלל! אז תאסוף את עצמך ותתחיל לעבוד על עצמך בשמירת המצוות ותהיה חייל אמיתי בצבאו של בורא עולם ובעזרת ה' תנחל חיי נצח בעולם הזה ובעולם הבא!

  5. מודה על החיזוק, כתבתי "יהודי כמוני" רק משום צניעות וקטנות בשמירת מצוות והכרת העולם האמוני. האם ישנה תפילה ממומלצת לומר אותה בעת מצוקה שאני נמצא בה שתועיל לי?

  6. הדבר הכי טוב הוא לבקש מעומק הלב בשפה שלך, אין צורך לחפש תפילות אחרות [כמובן מלבד שלושת התפילות שחרית מנחה וערבית שהם יסוד קיומינו ויסוד האמונה היהודית].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל