לתרומות לחץ כאן

טבילת אבלים אחרי שבעה

שאלה:

משפחה באבלות נשים וגברים שחפצה לטבול אחרי השבעה בשביל ההרגשה קיבלו סירוב מהמועצה הדתית לטבול במקווה במיוחד הנשים שמא אחת מהנשים שתבואנה לטבול בערב תדע מזה ולא תטבול בגלל זה ותצא תקלה חס ושלום בעקבות כך האם יש פסיקה הלכתית בנושא והאם מנהג שכזה יכול לעקוף הלכה במקומותינו ובזמננו בגלל דמיונות שכאלה?

תשובה:

שלום וברכה

אין פסיקה הלכתית, כי ההלכה לא מתייחסת לאמונות תפלות של אנשים… ברור שהטבילה שלכם לא מזיקה כלום אבל אין לה גם שום משמעות… מה תתתן טבילה לאחר השבעה, מה הקשר בין שבעה לטומאה וטהרה? אלו סתם שטויות והבלים… מי מכם שבעל קרי יכול לטבול, נשים תטבולנה רק לפי הנושא של טהרת המשפחה כמו תמיד בסוף הנידה.

הצטרף לדיון

9 תגובות

  1. דווקא מה שהפריע לי בכל הסוגיה הזו למרות החוסר תועלת בטבילה דנן זה דווקא סירוב המועצה הדתית שנתפסה לאמונה תפלה שאולי תדע אחת הנשים שיבואו לטבול שאבלה טבלה לפניה ולכן לא תטבול אם מן הדין לא מזיק ולא מועיל למה לא ננהג משום הנח להם לישראל ולא יכתתו רגליהם לחפש אחרי מקווה שכן יסכים לקבל אותן האם כך היה ראוי לנהוג כלפי האבלים??

  2. המועצה הדתית לא נתפסה לאומנה תפלה, היא רק אמרה שכיון שהיא מודעת לכך שתתכן אמונה כזו אצל אשה שטובלת, והטבילה מבחינתכם היא חסרת טעם לחלוטין, אין מקום להתיר את זה, אם אכן קיים חשש כזה שהם העלו, הרי שאני דוקא מסכים איתם… במקום לריב עם המועצה הדתית תסביר למשפחה את האיוולת שבמנהג שהם ממציאים…

  3. שלום רב,
    קראתי את התשובה, ודעתי לא נחה מהסגנון, למרות שמנהג זה אינו מקובל.
    דרך אגב, קיים מנהג לטבול כשקמים מהשבעה (אולי מדובר במנהג טעות) בקרב יהודי מרוקו. אם איני טועה, כך נכתב בשו"ת שמש ומגן ד, עה.

  4. זו טעות בציון המקור. התשובה בשמ"ש ומגן נמצאת בחלק ד' עמוד ע"ה (ולא סימן ע"ה). זה יוצא אורח חיים סימן כ"ה אות א' והוא דווקא שולל את המנהג. יעויין שם.

  5. בעיני לעשות דברים חסרי בסיס על פי הרגשה אישית יש בזה סרך רעיון של עבודה זרה, אנחנו צריכים להיות כפופים להלכה בלבד, ומה שאינו נכון לא עושים.

  6. לא שמתם לב שבנדון מדובר על טבילת גברים במקוה נשים.
    בהחלט המועצה הדתית חוששת חשש מציאותי שנשים לא תרצנה לטבול אחרי גברים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל