לתרומות לחץ כאן

דחיית טבילה בגלל מריבה

שאלה:

אני אמורה לטבול ביום רביעי בעז"ה, אבל רבתי עם בעלי ובכללי קשה לי מאד ההכנות לטבילה יותר מכל אישה אחרת, אבל עכשיו בפרט, במצב הזה, אני מרגישה שמבחינה רגשית, אין סיכוי שאני עושה את ההכנות האילו. זה פשוט לא מגיע לו. אני יכולה לדחות את הטבילה?

תשובה:

הרעיון למנוע את הטבילה, זה הקצנה מאוד חמורה של מריבה ואסור לבני זוג להגיע לשם בשום אופן, חייבים להתפייס בכל מחיר… יש משהו שאם תדעי אותו, הוא יציל את הקשר ביניכם! לעולם, אבל לעולם לא הולכים לישון מתוך מריבה! גם אם היה מריבה היום, לא הולכים לישון עד שמתפייסים, מדברים על הדברים שופכים הכל, והכל במטרה לפייס ולהתקרב, מתוך ידיעה שבני זוג נועדו לחיות יחד באהבה ובשלום, ובכל מצב יש להתפייס. כאשר לא מתפייסים בזמן, המריבה היא כמו כדור שלג, זה מתעצם וגדל ומתפתח למימדים מפלצתיים חסרי כל פרופורציה וחבל.

היום יום שני וכל כך ברור לך שלא מתפייסים עד יום רביעי? הערב לא הולכים לישון שיעלה עמוד השחר, אבל אין לישון בלי להתפייס ולגשר… למען האמת אני גם לא רגיל לענות בשעות אלו על שאלות, אבל לא יכולתי עם המחשבה שאתם מתכוונים להניח לזה כך…

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

10 תגובות

  1. ומה עושים במקרה שבו הבעל לא מוכן להתפייס??? בשום מחיר??? כמה שהאישה מוכנה לבוא לקראת, ולהתנצל על דברים שלא באמת קרו באשמתה… הבעל בשלו, ברוגז, מתעלם… מה אז האישה אמורה לעשות?

  2. כואב. קשה לי לייעץ מה לעשות במצב כזה, אני הרי לא מכיר את כל הרקע והענין, תתייעצו עם רב שמכיר אתכם או עם יועצי נישואין, העיקר שלא להזניח. בשורות טובות.

  3. סליחה מכבוד הרב
    בכל הכבוד הראוי , באמת
    אבל לי ממש קשה עם התגובה של הרב לאשה ששאלה ,
    הרב התמקד בעניין הזוגי ביניהם ולא בנקודה שהיא שאלה
    האם מבחינה הלכתית זה מותר או אסור
    חוץ מזה שאין עצה אחת כללית שמועילה לנישואין לכוווולם זה משתנה מזוג לזוג
    ובמאמר המוסגר אוסיף שלצערנו הרב העניין של מריבות בין בני זוג שמתפתחות לכיוונים כאלה זה ממש לא נדיר 😥😥
    גם לי באופן אישי יש כרגע את השאלה הזו
    אשתי אמורה לטבול בקרוב
    ולשנינו לא ממש מתחשק הענין לצערי
    אשמח לתשובה הלכתית ברורה בעניין
    שוב : סליחה על הביקורת

  4. ראה ידידי, קשה לי לומר משהו אחר ממה שאני חושב… אני באמת חושב שהסוד הזה לנסות לפתור כל בעיה מיד בתחילתה הוא הדבר הנכון, בעוד שעשיית אקט שמבטא באופן מאוד משמעותי את היפך הזוגיות, זה רק מעצים את המריבה. לכן, בכל מקרה לא הייתי מציע לדחות טבילה. בשורות טובות.

  5. אז שהגברים יתחילו להתנהג כמו גברים!!!! למה בעלי צריך להיות בעבודה עם הרכב ואני צריכה ללכת עד המקווה בשבילו????
    והשאלה שנשאלה זה אם מותר לדחות בגלל ריב. אני לא רוצה עצה רק כן או לא הלכתית.אישה לא אמורה להרגיש ולעשות כל מה שהבעל רוצה.

  6. יש הרבה אמוציות מאחורי תגובתך, תחשבו על כל הקשר והשיח ביניכם מה אפשר לשפר וכיצד ניתן לבנות ולהעמיק, בשורות טובות.

  7. יש לי בעייה דומה אבל לא נשאלה כאן.. מה אם אני פגועה מבעלי מאוד וכבר תקופה שיש עוד פגיעות ומריבות ועכשיו שצריכה לטבול אני לא רוצה בשום אופן שבעלי יגע בי.. לא רוצה את הקרבה שלו בכלל.. וכמובן צעקות ועצבים עד השמים.. והוא יכול לא לדבר איתי כמעט עד יום הטבילה אבל מגיע יום הטבילה והוא מתחנף וזה לא עובד עלי..

  8. הבעיה הכואבת שאת מעוררת אינה נוגעת לטבילה לכשלעצמה, יש כאן משהו שחייבים לטפל בו. מצד אחד אתם עדיין במצב שמאפשר לו להרגיש שזה אפשרי להיות יחד, המילים הטובות שהוא אומר ביום זה סבירות מצד השיח בבית, כלומר יש לכם הרבה קרקע פורייה להשקיע במצב, ולכן ממש ממש לא הייתי משאיר את זה כך!! צריך לדבר איתו שאם רוצים להשאר יחד חייבים לטפל, וברצינות, ובצורה מעמיקה, ויש לכם את כל היכולת לדעתי לייצר חיים שמחים ומאושרים בבית. הבסיס קיים אצלכם, רק משהו פגום בשיח ובהתנהלות. לכן לא מעוררים את הנושא ביום הטבילה, אלא היום, ובמילים טובות ובונות ולא מרגיזות: החיים שלי איתך חשובים לי יותר מכל דבר אחר, אני זוכרת בערגה את הימים היפים שלנו ביחיד ורוצה לחזור לזה, אני לא מוכנה להמשיך לגרור כך את החיים, לא להכנס לשום האשמות בשום אופן גם אם הוא יגרור לשם, הנושא הוא לא מי אשם, אלא שאנחנו רוצים להיות מאושרים ושמחים יחד! אני לא מוכנה לוותר על זה בשום אופן, וזה תנאי בלתי מתפשר להמשך. בצורה נעימה מקרבת אבל החלטית את תביאי אותו לשם, ויש לכם בעזרת ה' באמת יכולת לייצר חיים כאלו. בהצלחה רבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל