לתרומות לחץ כאן

כיבוי לצורך אוכל נפש

שאלה:

שלום כבוד הרב
אני ספרדי,ולא הבנתי מה באמת דעתו של השו"ע לעניין כיבוי לצורך אוכל נפש .מצד אחד בסימן תקיד משמע שאסור ומצד שני בסימן תקז כותב להדיא שמותר
תודה לרב

תשובה:

שלום וברכה

עמד על שאלתך הגר"נ קרליץ בס' חוט שני יום טוב פרק יג סעי' ב, והשיב חילוק דק, כל דבר שהוא חלק מהצורה הרגילה לאפייה או בישול, מותרת, וכן כמובן כל מה שנעשה להשבחת האוכל כמו נתינת בשר על גחלים כאשר זב מהם הרוטב ומכבה את הגחלים, אבל כאשר יש משהו חיצוני שמפריע כמו בקעת והיא עשויה להזיק לתבשיל, אין היתר לכבותה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום כבוד הרב
    האם גם השו"ע יודה שמותר לכבות במקרה ואי אפשר אחרת אלא לכבות את הדליקה לצורך אוכל נפש? מדובר שאין לו אפשרות אחרת לאכול …
    תודה

  2. אם זה לא תואם את ההגדרה הנ"ל, כלומר לא מדובר מדבר שהוא בצורת הכנת האוכל, זה שייך לסוגיא של מכישירי אוכל נפש, ובזה נראה שהשו"ע החמיר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל