לתרומות לחץ כאן

עדים בקניין ובקידושין

שאלה:

שלום כבוד הרבנים, האם יש קידושין בלי עדים ? אם יש קנין בלי עדים, על מה אנחנו צריכים שני עדים ? תודה רבה, שלמה

תשובה:

שלום וברכה,

הגמרא בקידושין (סה, ב) אומרת שבגיטין וקידושין לא חל הקניין ללא עדים. ולכן אם קידש אשה בינו לבינו לא חל הקידושין אפילו אם אין הכחשה והבעל והאשה מודים. בשונה מקניין שהעדים הינם רק למקרה שיהיה הכחשה, אך אם שני הצדדים מודים בקניין, חל הקניין גם ללא עדים.

עדות בקידושין נלמד מגזרה שווה מממון. והקשו הראשונים איך יכול להיות שעדות בקידושין נלמד מממון, ובממון אין צורך בעדים אם שניהם מודים. ואילו בקידושין גם אם הצדדים מודים לא חלו הקידושין, היאך דבר הלמד חמור מהנלמד. וראה בקצות החושן סימן רמא ס"ק א שהביא את תירוצו של הרשב"א. ואת תירוצו של הקצות. עיין שם ותרווה נחת.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל