לתרומות לחץ כאן

מעשרות מהנטו או מהברוטו?

שאלה:

בענין מעשרות אם גובים מלקוח מחיר שכולל בתוכו הוצאות של התוצר שמכרתי לו. צריך לתת מעשר? ואם מוכר רק במחיר ההוצאה צריך לתת מעשר? כמו כן במשכורת שחלק מתוכה יורד לביטוח לאומי וכו'. צריך לחשב את הסכום שיורד גם?

תשובה:

שלום וברכה

חישוב המעשרות הוא תמיד רק מסכום הנטו שמגיע לך לבנק. כלומר אם היו לך הוצאות על הרווח הזה תנכה אותם מחישוב ההכנסה. לגבי ביטוח לאומי, את הסכום שמשלם גם אדם שאינו עובד, אי אפשר לנכות כמובן, כי זה היית נותן בלאו הכי וזו לא הוצאה על העבודה, אבל כל מה שנוסף לפי ערך המשכורת, מנוכה.

לכן, אדם שמוכר מוצר מסויים, למוכר עליה המוצר עשרה שקלים והוא מוכר אותו בעשרים שקלים, הרווח הוא עשרה שקלים וממנו מפרישים.

שבת שלום ומבורך.

 

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. בנוגע למה שכתבתם שיש סכום בסיסי שאותו א״א לנכות.
    כמה שידוע לי, ביטוח לאומי איננו כמס הכנסה שמי שלא משלם צפוי לעונשים, אלא שפשוט מי שלא משלם לא יקבל בעתיד רווח מהביטוח לפני שישלם את חובותיו.
    וא״כ אולי כן יש להתייחס למלוא הסכום כהוצאה שאיננה חובה, ולהוריד מהמעשר.
    אמנם גם אם אינני מוריד זאת באופן קבוע מהמעשר, אך כשאקבל רווח מהביטוח כגון דמי לידה או קיצבה כל שהיא, מזה ודאי יהיה אפשר לנכות את דמי הביטוח שכאמור היוו השקעה ולא חובה.
    האם אני צודק?
    תודה

  2. ראשית דבריך אמורים לגבי עצמאי שמדווח בעצמו ולא לגבי שכיר שיורד לו על כרחו, וגם לגבי עצמאי אני לא חושב שאתה צודק, הרי מס הכנסה חייב לדווח, ומס הכנסה מסונכרן לגמרי עם ביטוח לאומי, אני יודע כעצמאי שמדווח, שהדיווחים קשורים יש לך חובה לפתוח שם תיק והם לוקחים מקדמות ומסנכרנים לפי ההכנסות מעצמם. ה"אפשרות" היחידה לא לשלם ביטוח לאומי זה רק אם אתה מעלים את הכנסותיך גם ממס הכנסה…

  3. נכון
    אני מדבר כמובן על עצמאים
    אך כפי שידוע לי אם אני לא משלם לא יחולו עלי חובות או קנסות בפועל, יתכן שיירשמו קנסות וריביות, אך בפועל לא יחייבו אותי כמו מס הכנסה שיתבעו אותי אם לא אשלם.
    נניח ואני צודק בהנחה הזו, זה משפיע הלכתית על מעשר שמלוא הסכום אפשר לנכות? או שעדיין זה נקרא משהו שחייבים ולכן לא מנכים?
    במידה ואפשר לנכות, מה שנשאר לברר זה באמת טכנית מה קורה אם לא משלמים
    השאלה אם באמת יש לכך השפעה הלכתית
    תודה רבה

  4. לפי דעתי אין לזה השפעה הלכתית. יש חובה לשלם ולכן זה גם גורר קנסות, זה שלא שמים אותך בכלא על זה, עוד לא הופך את הענין להיות דבר שהוא בבחירתך…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל