לתרומות לחץ כאן

מתווך שלא עמד בהתחייבותו להשכיר דירה

שאלה:

יש לי דירה להשקעה וסכמתי חוזה עם מתווך שישפץ לי הדירה וגם ישכיר אותה אח"כ, וסכמנו על מחיר גלובלי שזה כולל גם את השיפוץ של הדירה וגם הטיפול בדירה ואת השכרתה בסיום השיפוץ דרש המתווך שישלמו לו את מלוא הסכום למרות שעדיין לא השכיר את הדירה וטענתו היתה שכתוב בחוזה שהתשלום האחרון יהיה בגמר השיפוץ נעניתי לו ושלמתי לו את כל הסכום בהסתמך עליו שהוא עושה את מה שנדרש למציאת שוכר למעשה עבר כחודש וחצי ולא מצא בינתיים שוכר אז פניתי בהסכמתו של המתווך למתווך אחר והלה תוך כשבוע וחצי מצא שוכר לדירה באתי בטענה למתווך הראשון שעליו להחזיר סכום מסויים היות ולא עמד בהתחייבותו להביא שוכר לדירה והוא טוען לי שהוא עשה את מה שנדרש אך זה לא עלה בידו שאלתי, מי הצודק האם היות והוא השתדל ועשה את מה שהיה צריך לעשות מגיע לו כל הכסף או מכיוון שבפועל הוא לא הביא מה שהתחייב עליו וגם שעבר די הרבה זמן יותר מהרגיל בכדי למצוא שוכר לדירה בכגון זה ואני כבר לא יכולתי להמתין בגלל שכל יום זה הפסד בשבילי אז הוא כן חייב להחזיר לי סכום מסויים?

תשובה:

שלום וברכה,

מתווך ושדכן מקבלים שכר עבור התוצאה ולא עבור הטרחה. פעמים שעובדים זמן רב ולא מקבלים כלום. ופעמים שעובדים מעט מאוד ומקבלים שכר.

מתווך שקיבל את התשלום מראש ולא עשה תיווך את הדירה, בפועל לא עשה את עבודתו ולא מגיע לו שכר. והטענה שטוען שטרח ועמל לא מזכה אותו בתשלום, מאחר והתשלום מתקבל עבור התוצאה. 

על כן המתווך צריך להחזיר את התשלום של החלק של דמי התיווך שלא עשה.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל