מה הכוונה שביטלו יצר הרע של עבודה זרה?

רבני בית ההוראה
ח' אלול ה'תשע"ט

שאלה:

אני חידשתי שלמעשה אנשי כנסת הגדולה ביטלו את התאווה לאלילים אבל את השורש של התאווה לאלילים לא ביטלו שהוא האמונה בדתות אחרות כלומר אמונה באלוהים אחרים ואז יוצא מפה שעבודה זרה רלוונטי גם להיום ולא הפסדנו כלום אבל יש בעיה עם החידוש הזה כי לפי החידוש הזה עם ישראל היה חוטא בעבודה זרה גם אם לא היה את היצר הרע של עבודה זרה אלא הם היו חוטאים מצד אמונה באלוהים אחרים וגם יוצא מהחידוש שלי שאנשי כנסת הגדולה סתם ביטלו את יצר עבודה זרה כיוון שעדיין יש סיכוי להיכשל בעבודה זרה מה אתם אומרים?

תשובה:

הם ביטלו את התאווה לכך, היצר שאינו נובע משכל, אלא כמו שאדם מתאווה לגלידה, אבל אמונה שכלית אחר דתות אחרות יכולה להיות, וזו בחירה שעדיין קיימת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *