לתרומות לחץ כאן

לקוח שקיבל הנחה והתברר שהייתה בטעות

שאלה:

שאלה קניתי בחנות מס פריטים, וקיבלתי הנחה. לאחר הקניה והתשלום כשכבר לא הייתי באיזור כלל התקשרו מהחנות והעובדת אמרה שנעשתה טעות ובעלת החנות אמרה שלא היתה צריכה לעשות הנחה. והיא דורשת שאשלם את הסכום המלא. האם מדין תורה אני צריכה לשלם את הסכום המלא?

תשובה:

שלום וברכה

ההנחה נעשתה על ידי העובדת ולא על ידי בעל החנות, ולכן זכותה של בעלת החנות לבטל את זכות הנחה ולדרוש לשלם מחיר מלא. מאידך הקונה יכול לבטל את הקנייה, מאחר והקנייה נעשית עם הנחה, זכותו של הקונה לדרוש שאם אין הנחה הוא מבטל את הקנייה.

בהצלחה. 

מקורות:

העובדת נחשבת לשליח של בעל העסק, ולכן בעל העסק יכול לטעון לתקוני שדרתיך ולא לעיוותי. והמכירה בטלה. אך גם הקונה יכל לומר ע"ד כן לא קניתי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל