לתרומות לחץ כאן

מנין של אנשים אוכלי נבלות וטריפות

שאלה:

הגענו לסליחות , ואין בקרבתי מנין כשר שלא אוכלי נבלות וטרפות האם אני יוצא ידי חובה במניין של אנשים שאוכלי נבלות וטרפות ? ואם לא מה אעשה ? אגיד סליחות כיחיד? ב"ה תבורכו

תשובה:

אינני מכיר במדינת ישראל מנין של אנשים אוכלי נבלות וטריפות… אולי כוונתך שהם אוכלים בכשרות שאינה מספקת לפי טעמך ומנהגך, זה בסדר גמור והם מצטרפים למנין.

הצטרף לדיון

12 תגובות

  1. יש היום בעיות בכשרויות לזה אני מתכוון . לא רב אחד דיבר על זה אלא כמה וכמה שראו במו עיניהם וביחד איתם רק הרב עובדיה אמר על זה זצ״ל

  2. כל גדולי ישראל עומדים מאחורי גופי הכשרות המוסמכים וגם אוכלים מהם, אם לדעתך מותר להתפלל עם הגר"ע יוסף והגרי"ש אלישיב במנין אז זה בסדר, הם אכלו מכשרויות אלו.

  3. הרב עובדיה זכר צדיק לברכה אכל משחיטה פרטית כנ״ל לרב חיים קנייבסקי , כל הגדולים אוכלים משחיטות פרטיות , ומביקור של חבר שלי אצל רב חיים קנייבסקי , הוא שאל את הרב האם אפשר לאכול בשר ועופות מהשחיטות התעשיתיות והוא אמר שהוא לא מכיר , תשובה מוקלטת ומצולמת זה לא אני אומר , הרב חיים קנייבסקי אומר .

  4. אינני יודע את דעת הגר"ח קנייבסקי, אני כן יודע שהגר"ע יוסף לא אכל שחיטה פרטית אלא מהשחיטה שלה הוא נתן הכשר. ומגוחך להתפס גם לשם זה או אחר, ברור שרוב רובם של ציבור התלמידי חכמים בעולם אוכלים מכשרויות אלו, אם לדעתך כל אלו יורשים גיהנום, נראה לי שיהיה לך די משעמם בגן עדן, תהיה שם לבד… מה שברור שאין לאכול אלא מכשרות מהודרת.

  5. אינך יודע את דעת רב חיים קנייבסקי , וזאת בדיוק הבעיה לכן אמרתי את התשובה שאתה יכול למצוא אותה ביוטיוב מוקלטת מצולמת שהוא אומר את זה , דבר שני למה אתה מכניס לפה שלי שאני אמרתי שכולם יירשו גיהנום ? התלמידי החכמים הגדולים אוכלים משחיטה פרטית , כולל הרב חיים קנייבסקי כולל הרבה גדולים , אל תשכח שגם אנשים גדולים בהיסטוריה היהודית נפלו בשוגג . לא חס ושלום שאני מוציא לשון הרע , אלא זה עובדה פשוטה שמוחכת בכל דרך אפשרית ויש לה אין ספור הוכחות , שיחטות תעשיתיות הם לא טובות נקודה ויש בהן שאלה של טרף ועוד אני אומר את זה במילים עדינות . דרך אגב הרב עובדיה לא נתן לשום שחיטה הכשר כי הוא בעצמו אמר שכולם משקרים . וגם שה מוקלט ביוטיוב אם תרצה אשלח לך קישור . אינני בא להטיף אני בסך הכל דואג לך ולעם ישראל , כמו שאתה לא הייתה רוצה שמישהו ישתה מכוס מורעלת הייתה מזהיר אותו כך גם אני מזהיר אותך מספק.

  6. אינני רוצה לשוב ולעסוק בענין זה שכבר עסקנו בו הרבה פעמים בהרחבה, על עצם ההשמצות כנגד הכשרויות המהודרות, ראיתי את כל הסירטונים של הרב המוכיח והכל מלא בטעויות עובדתיות שביררתי אותן וגם בטעויות הלכתיות פשוטות.
    אני מדבר על עוד נקודה שכואבת לי מאוד, ובעיני היא התממשות דברי הגמרא בסוף סוטה שבעקבתא דמשיחא חוצפה יסגי נער בזקן וכו'.
    אין ספק שכל הכשרויות המהודרות מגובות על ידי תלמידי חכמים מובהקים שבקיאים בהלכה ומנהיגים קהילות של תלמידי חכמים. אין גם ספק שרוב רובם של התלמידי חכמים בזמנינו אוכלים משחיטות אלו. העזות הזו של קבוצה קטנה וקולנית של עמי ארצות, רובם בעלי תשובה שזה מקרוב באו, לפעור פה כנגד תלמידי חכמים, כדוגמת השאלה שלך אגב לשאול אם הם מצטרפים למנין, זה בזיון כבוד התורה, חילול ה', והכי גרוע, זה גורם נזק בראש ובראשונה לאותם בעלי תשובה ושאר יהודים תמימים שמשתכנעים מחלקות לשונם של מרצים מוכשרים שההבנה שלהם בהלכה היא אפס, והם נגישים להם בכנסים ובאינטרנט, והם מאבדים את הכבוד לתלמידי חכמם, את ההכנעה לתלמידי חכמים ומרגישים שהם טובים יותר מהם, וכך במקום להיות דבוקים בתורה ובלומדיה וכך להתקדם, הם מתבוססים בבערותם וכך גם מגדלים ילדים וכו' וחבל חבל חבל!!
    לא זו הדרך, קצת הכנעה לגדולי תורה לא תזיק. אם אתה לא מאלו שכבר כתבת לנו בעבר וכבר ראית מה שכתבנו ואתה רוצה תשובות לכל השאלות שעורר הרב המרצה הנ"ל, אסביר לך בלי נדר.

  7. יפה שהבאת גמרא בסוטה , אינני מבין איך זה קשור לנושא שלנו , מבין שאתה בקיא בתורה , האם אתה יודע איזה צדיק גדול אמר שעד המשיח לא תימצא בהמה אחת כשרה ? וביארו בעניין זה ואמרו שכוונתו שכמעט ולא יהיה בשר כשר והבעיה תיהיה חריפה. והנה רואים שזה מתממש , האם תוכל להגיד לי איזה צדיק גדול אמר שהיצר הרע מפיל את כל עם ישראל בכך שנדבק בשוחטים ? ובכך מכשיל אותם ?
    ״הקבוצה״ הזאת שאתה קורא לה עמי ארצות בסך הכל דואגים לך ולעם ישראל ומוכיחים אותם ולא נושאים עליהם חטא כמו שנאמר בתורה. ואני לא יודע אם אתה יודע אבל ספק דאורייתא לחומרה , אז רק מספק הייתם צריכים לפחד וישר לבדוק לעומק העניין וללכת בעצמכם למשחטות לראות שהכל כשורה. אז המרצה הנ״ל שאתה קורא לו ככה בלי שמו האמיתי זה בזיון בפני עצמו , בן אדם שהחזיר מליון וחצי יהודים בתשובה , הכבוד הראוי שיקראו לו בשמו ויכבדו אותו וזה המינימום!
    עוד דבר , אתה מכניס לפי דברים שלא אמרתי , מתי אמרתי שתלמידי חכמים מדורנו לא נכנסים למניין ? הרב עאמר בעצמו אמר שכל הכשרויות היום זה נכנס בשאלת הלכה של טרפות ונבלות , וגם הרב עובדיה וזה מוסרט ! וזה רב שהיה ראש כל הכשרויות בישראל ! (הרב עאמר) וגם אמר זאת הרב חיים קנייבסקי שליט״א שאין לאכול משחיטות תעשייתיות . אני מקווה שבמקום להגיד עליי שאני עושה חילול השם , אני אשלח לך חומרים עדויות משוחטים , הקלטות סרטונים של גדולים שמדברים על זה שחיטה תעשייתית דורשת קצב גבוה ממש שהלכה דורשת ! וזה מספיק בכדי להבין שיש פה ספק וספק דאורייתא כמו שאמרנו אתה יודע את ההמשך.

  8. את כל ההסרטות ראיתי ואת כל הטענות, וגם הלכתי וביררתי בכל המשחטות וקיבלתי תשובות לכל השאלות, ובכל פעם שכתבתי את התשובות מעולם לא קיבלתי שום תגובה ענינית מאותה קבוצת עמי ארצות, לפעמים גם קיבלתי קללות ונאצות ואיומים על חיי וחיי בני משפחתי, אסכם לך בקצרה בכל זאת למרות שאני רואה שאין לך רצון לשמוע רק להשמיע… אבל בשביל שאר המעיינים.
    אני מפרט בקצרה טעות ותשובות:
    1. שוחטים 30 עופות בדקה. – בכל הכשרויות המהודרות השחיטה בין 10-14 עופות בדקה.
    2. בודקים סכינים כל חצי שעה ארבעים דק'. – בכשרויות המהודרות כל 4 דק' נעשית בדיקה על פי עיקרי הדין במקום, וכל רבע שעה הסכינים יוצאים לבדיקה ארוכה ומעמיקה אצל אנשי מקצוע וחוזרים רק בליין הבא.
    3. "המציאו מילה כדי להכשיר פגימת סכין "הרגש" [אומרים את הטיעון הזה עם מנגינה מזלזלת…]. – מי שפעם פתח ספרי שו"ת בהל' שחיטה לא טוען טענה כזו… עיקר הנושא בבדיקת סכינים הוא בדיוק הנקודה הזו, פגימה שפוסלת היא כזו שעושה חגירת ציפורן, המומחיות בהעמדת סכין שהוא מקצוע רב אחריות, הוא להבין מתי אכן מדובר בפגימה ומתי זה רק "הרגש" שהציפורן עוברת על פניו. אין מצב אפילו בסכין יחסית חדש שלא יהיה הרגש, ומי שמכשיר סכין ואומר שאינו מכשיר הרגש, פשוט אין לו את העדינות הנדרשת בציפורן ואסור לאכול משחיטתו… עכ"פ זה חילוק הנמצא בכל ספרי הפוסקים והוא לב הענין של בדיקת סכינים.
    4. ההלכה קובעת שאם נמצא סכין פגום זורקים את כל העופות שנשחטו בו מאז הבדיקה הקודמת, ובמשחטות היום זה לא נעשה – שקר וחוסר הבנה בסיסי! ראשית העובדות: בבד"ץ עדה חרדית העופות נזרקים. בשארית ישראל והרב רובין הם עוברים לכשרות רגילה ולא תהיה עליהם חותמת בד"ץ אלא רבנות רגילה בלבד. בכשרויות פשוטות מכשירים אותם בגלל הנימוק הבא. בכל ליין עומדים שלושה שוחטים ששוחטים עופות וזורקים אותם לאותה בריכה. כאשר נמצא סכין של שוחט אחד פגומה, נמצא שיש לזרוק רק את העופות שהוא שחט, אבל הם כבר התערבו באלו ששחטו חבריו, וכאן השאלה האם יש ביטול ברוב או לא, ונחלקו בזה הפוסקים: השלחן ערוך מכשיר, ואילו הפרי מגדים ועוד פוסקים אוסרים. יסוד המחלוקת האם "תרנגולת בנוצתה" נחשבת "חתיכה הראויה להתכבד שאינה בטלה. ברבנות הפשוטה סומכים על השולחן ערוך ובבדצי"ם מחמירים כדברי החולקים.
    אלו העובדות ביחס לטיעונים שמראה הרב הנ"ל הסיבה שאינו נוקב בשמו היא מפני כבודו ולא להיפך, אני לא רצה להשמיץ אנשים בשמם.
    ואני רוצה לקבוע ברורות, אילו היה לומד פעם שחיטה והיה מדבר עם ראשי השוחטים על הדברים האלו היה שומע מה שאני שמעתי, הבעיה היא שהוא ותלמידיו חושבים שאם הוא יודע להרצות ביהדות ולשכנע אנשים שיש בורא לעולם שזה דבר נפלא, זה גם עושה אותו תלמיד חכם, ולא היא!! פוסק הלכה זה אדם שבקי בהלכה!
    הכתיבה שלך לגבי ספק דאורייתא אינה לענין בכלל… על אזיה ספק אתה מדבר? אין כאן שום ספק, הכל ברור ונהיר! יש כללי השגחה והם נעשים ואין בעיה לאכול, אבל רק מכשרות מהודרת.
    כשרויות שלא הזכרתי לא בדקתי, אין ללמוד מדברי שום דבר ביחס אליהן.
    אמירות מסטיות לגבי מה יהיה בימי המשיח כן או לא בשר כשר הן חסרות בסיס הלכתי, כך לא דנים בדבר הלכה, דנים לפי כללים הלכתיים ברורים.

  9. בכל מקרה , אנשים יכולים להגיד עד מחר מה שהם רוצים , יש בעיות בשחיטות מהודר לא מהודר יש בעיות , הבאנו על זה עדויות , ואני יודע שאני חוזר על עצמי אבל ז לקדושת המטרה , ברגע שרב חיים אמר שלא לאכול מהם אז לא אוכלים אין וויכוח ואין כלום , ולא רק הוא אם שתי תלמידי חכמים אמרו שלא אז למה אתה מתווכח ? לא אוכלים וזהו , אבל רבינו בחיי אמר בטנם הוא האלוהים שלהם , זאת אומרת חרב עליהם עולמם שאי אפשר יותר בשר . אני מקווה ומתפלל שאל מי שרואה את זה יפסיק לאכול כולל משיב ההודעות .

  10. אני מבקש לסיים את הדיון בהצהרההזו שלך, שהיא כמובן ענינית ומשיבה על כל הטיעונים שהעלתי באופן מושלם… לא להגיב עוד. תודה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל