לתרומות לחץ כאן

חברת מימון שמשלמת למכון לימודים – היתר עסקה

שאלה:

אנחנו מכון לימודים ורוצים לעשות הסדר תשלום עם התלמידים באופן הבא: מי שמשלם מזומן או עד 5 תשלומים משלם 13,300, מי שרוצה יותר תשלומים אנחנו שולחים אותו לחברת מימון שעובדת איתנו שמחלקת ל-36 תשלומים ולוקחת מהתלמיד 14,500 אלף. לחברה זו יש היתר עסקה האם גם אנחנו – מכון הלימודים, צריכים לעשות היתר עסקה?

תשובה:

שלום וברכה,

אם התלמידים שמעדיפים לשלם בתשלומים משלמים הוראת קבע לחברת מימון, אין חובה למכון לערוך היתר עסקה.

אם התלמידים משלמים הוראת קבע לכם – למכון, וחברת המימון גובה מהמכון את התשלומים ומשלמים למכון במזומן, יש לבחון האם התשלומים עוברים את משך תקופת הלימודים או לא. אם ה36 תשלומים חופף עם זמן הלימודים – אין חובה לערוך היתר עסקה. ואם ה36 תשלומים יסתיימו אחרי סיום הלימודים, על המכון לערוך היתר עסקה.

בהצלחה.

מקורות:

אם התלמידים משלמים ישירות לחברת המימון, נחשב שחברת המימון מלווה לתלמידים והתלמידים פורעים להם, והמכון לימודים לא קשור להלוואה ולכן אין חובה למכון לערוך היתר עסקה.

אם התלמידים משלמים ישירות למכון, והמכון משלם לחברת מימון והחברת מימון משלמת למכון – אין קשר בין התלמידים למכון, וכאן מתעורר הבעיה של התשלום של התלמידים מול המכון. ולכן אם ה36 תשלומים חופפים ללימודים – בזה חובת התשלומים מתמשך כל זמן הלימודים, ומותר למי שמקדים ומשלם בתשלום אחד לקבל הנחה. אבל אם ה36 תשלומים עוברים את זמן הלימודים, נחשב שמלווים להם – שדוחים להם את התשלום, ויש בעיית ריבית, ויש לערוך למכון לערוך היתר עסקה. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל