לתרומות לחץ כאן

טהרה בגיל הבלות

שאלה:

שלום רב. אני בת 46 התחלתי גיל בלות מחזור לא סדיר..או שמקבלת כל חודש או לא מקבלת 3 חודשים.. לא קיבלתי נכון לעכשיו 3 חודשים.. הופיע כתם אדום על נייר הטוואלט בניגוב פעם אחת בלבד וזהו ללא המשך.. איך אדע אם צריכה לטבול במקווה?איך בכלל מתנהלים בגיל בלות כשלא סדיר ומבלבל..לא רוצה לעשות טעויות..תודה מראש

תשובה:

שלום וברכה

הכתם הזה מתייחסים אליו כמו לכל דיני כתמים, הוא אינו מחזור, בכתם על נייר טישו יש גישות שונות בהלכה, אני קיבלתי מרבותיו כך: כאשר מדובר בניגוב מידי סמוך מאוד להטלת מי הרגלים, אם היה אדום בכל מקרה יש להתחיל בהליך טהרה, המתנה ארבעה או חמישה ימים כל עדה כמנהגה, ואז הפסק טהרה שבעה נקיים וטבילה. כאשר היה הפסק של כחצי דקה בין הטלת מי הרגלים לקינוח, אזי רק אם הכתם הוא כגריס – מעט יותר ממטבע של שקל יש לעשות את התהליך הנ"ל, אם הוא קטן מכך אין חשש. עד כאן מה שקיבלתי. אולם יש מורי הוראה שמתייחסים לכל כתם על נייר קינוח ככתם על דבר שאינו מקבל טומאה ואינו אוסר, ראה בעין זה בחלק הבירורים שבסוף ספר מראה כהן, שדן בזה בהרחבה, וכל אחד יעשה בזה כהוראת רבו.

בכל מקרה כיון שהוא נייר קינוח הטבילה תהיה ללא ברכה.

גם בגיל הבלות כל הכללים הרגילים נהוגים, אם בא מחזור או ראיה משמעותית מתייחסים כמו מחזור, כתם – כתם, וכמובן יש להקפיד בכל דיני הוסתות כרגיל.

מקורות:

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל