לתרומות לחץ כאן

שימוש בטוסטר אובן אחד לבשר וחלב

שאלה:

בעבר שאלתי על שימוש לחלב ולבשר בין 2 טוסטרים שיש, באם באחד מהם בשוגג נאפה המין השני. הטוסטר אובן הבשרי כבר היה מאוד ישן, וזרקנו אותו. אני גר בבית חילוני, ואמא שלי, נגד לקנות טוסטר בשרי אחר. זה אומר שעכשיו נשאר בבית רק הטוסטר החלבי, ושיש מצב שביום מהימים יחממו בו אוכל בשרי. קראתי על עניני הכשרה בכל מיני שאלות באתרים שונים. וראיתי גם על תנורים וגם על טוסטרים שזה המקרה שלי. ועל טוסטר אובן יש להקפיד יותר מאשר על תנור אפיה. ומה שראיתי זה שיש 3 תנאים שניתן לאפות את 2 המינים באותו טוסטר אובן. 1. ניקוי היטב של הטוסטר אובן, לחכות 24 שעות, ולהפעיל לחצי שעה על החום הרב ביותר, ושלכל מין יהיה מגש משלו. בחלק מהאתרים ראיתי שיש מי שמקל ואומר אין צורך לחכות 24 שעות. די רק בניקיון הטוסטר אובן, והפעלתו על ריק למשך חצי שעה. אינני יודע אם, מותר להקל או שמא אסור. אני יודע שעלול להיות שימוש תדיר ולעיתים קרובות בשימוש לשני המינים. מה אני אמור לעשות במקרה כזה.? הרי אי אפשר במצב כזה בכל פעם מחדש לעשות הכשרה כזו לעיתים כל כך קרובות. לאחרונה יצא לנו לאכול ולחמם פחות אוכל בשרי, כי אנחנו אוכלים קציצות טבעול. אבל הטוסטר אובן עדיין לא מוגן מאפיית שני המינים. מה עלי לעשות.? יותר מזה אני גר עם אימי והיא אישה מאוד מבוגרת שתחיה עד 120 ואינני רוצה ללחוץ, עליה שתסכים לעוד טוסטר אובן. והייתי רוצה גם מבלי לעבור על כיבוד אם איך לשכנע אותה שחשוב לי שיהיה שוב תנור בשרי. עד שאשכנע אותה, ואם לא אצליח בזה, מה יהיה עלי לעשות בעניין אפיית שני המינים.? ובאיזה אופן אוכל לשכנע אותה מבלי לעבור על כיבוד אם, ובעיקר אישה מבוגרת.?

תשובה:

שלום וברכה

מה שראית זה נכון, והסיבה שיש להחמיר בטוסטר אובן יותר, משום שמאוד קשה לנקותו יסודי, מה שראית דעה שלא צריך להמתין 24 שעות, זה כנראה הוראה שכתבו לספרדים בשונה מאשכנזים, וזה מתבסס על דעתו של הגר"ע יוסף זצ"ל בדעת השו"ע בסי' צה שנ"ט בר נ"ט מותר לכתחילה, אבל האמת שרבים חולקים, וכבר מנו"כ של השו"ע שם, יד יהודה פרי מגדים ועוד נראה שרק בדיעבד התיר, ומכל מקום יש להקל בשעת הצורך והדחק כמו שלך על ידי נקיון יסודי והפעלה גם בתוך 24 שעות, כיון שכאן מלבד הנושא של נ"ט בר נ"ט הרי אתה עושה ליבון… אבל כמובן בתבניות נפרדות כמו שהזכרת. ואני כן הייתי מציע לה לקנות עוד טוסטר אובן, ואולי תפתיע אותה במתנה כזו מכספך.. זה היום ממש לא יקר!

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אני יכול לשכנע אותה. אם היא תתנגד ותמשיך, אצטרך לראות איך לפתור את העניין. לאחרונה אנו קונים פחות מוצרי בשר, אבל יש מצב שיגיע אלינו בזמן זה או אחר מאכל בשרי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל