לתרומות לחץ כאן

נרשם לקורס ולא הגיע

שאלה:

שלום וברכה, נרשמתי לסדנת נגרות של כ3 שעות ואישרתי להם בטלפון שאגיע. ביום הסדנה הגעתי 5 דקות לפני הזמן, וזה היה בבית פרטי, לא במקום מסודר, והם לא היו בבית ואף אחד לא פתח לי, גם הגינה הייתה נעולה. לאחר כ15 דקות החלטתי לוותר וללכת. גם לא ענו לי לטלפון של האשת קשר שעזרה להם לארגן את זה. בכל מקרה לאחר שכבר הלכתי, אחרי כמה דקות, הם חזרו אליי ושאלו למה לא באתי וביקשו שאחזור. החלטתי לא לחזור מכל מיני סיבות, גם כבר ויתרתי על חניה שממש קשה למצוא שם, גם חיכיתי ברחוב במצב לא נעים, היו כלבים מפחידים בבית ליד, לא היה נעים לעמוד ולחכות בחום ועוד. עכשיו הם כעסו כי הם קנו חומרים וכנראה כי תכננו להרוויח. גם אני עברתי עוגמת נפש שטרחתי, הגעתי, ביזבזתי זמן ודלק והם לא היו שם. בעניין ההוצאות שלהם, האם יש לי חיוב לשלם להם? תודה

תשובה:

שלום וברכה,

אם ברישום לקורס היה חתימה או תשלום של מקדמה, יש בזה קניין ואין אפשרות לחזור מהקורס. וחל חובה לשלם על הקורס.

אם לא היה חתימת חוזה, או לא ניתן דמי מקדמה, אם הלקוח חוזר בו אין עליו חובת תשלום עבור הקורס. אך אם רכשו חומרים עבור הלקוח – אם החומרים ילכו לאיבוד, חייב הלקוח לשלם מדין גרמי. ואם בעל הקורס יכול להשתמש בחומרים עבור לקוח אחר בפעם אחרת, פטור הלקוח גם מתשלום החומרים.

אם הלקוח אנוס – שלא היה לו אפשרות להגיע לקורס בנסיבות מסוימות פטור הלקוח בכל מקרה כדין מזיק בגרמי בשוגג שפטור.

מקורות:

ראה שו"ע חו"מ סימן שלג סעיף ח – שאם הזמין מאומן מלאכה וביטל את הזמנה אם הדבר שהכין עבורו ייפסד חייב לשלם מדין גרמי. ומשמע שאם לא יופסד פטור. 

ואם אנוס על הביטול נחשב לגרמי בשוגג ופטור – ש"ך סימן שפו ס"ק א. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל