שאלה:
שלום רב הזמנתי שתי מקומות לים, בסוף ראיתי שלא מסתדר לי ללכת, התקשרתי לבטל ולא ענו, אח"כ אמרו שאני חייבת להם, מה הדין
תשובה:
שלום וברכה,
אדם שהזמין מקום בהסעה לים ולא הגיע, חייב לשלם תשלום מלא. מאחר והם הביאו את השירות ששכר הלקוח. ואם ביטל את ההזמנה – פטור הלקוח מתשלום כיון שלא היה קניין.
במקרה שהלקוח התקשר לבטל ולא ענו לו, אם ניסה פעם או פעמיים, לא נחשב לביטול מצידו – קורה שלא עונים בטלפון. אך אם הלקוח ניסה פעמים רבות ולא ענו לו, יתכן ויש בזה ביטול העסקה מצידו, והם שלא ענו נושאים באחריות ההפסד.
בהצלחה.
מקורות:
הזמין מקום הסעה לים, דינו כהזמין פועל, או כהזמין שליח שישכור פועל שאם הלה עשה את שליחותו חייבים לשלם לו. אך אם ביטל אין עליו חובת תשלומים.