שאלה:
שלום בתפילת שחרית {ספרדי} אומרים לפני איזהו מקומן רבון העולמים ושם מבקשים שיהא שיח שפתותינו זה כאילו הקרבנו קרבן תמיד. פרשת התמיד כבר נאמרה קודם – למה מתכוונים בשיח שפתותינו זה, לפרשת התמיד או לאיזהו מקומן שבו התמיד לא מוזכר בפירוש או לפסוק שבסוף הבקשה ? תודה
תשובה:
שלום וברכה
זו בעצם בקשה כללית, כיון שתפילת שחרית היא כנגד תמיד של שחר, אלא שכדי שיקויים בנו באמת ונשלמה פרים שפתינו ביחס לתפילה ובקשה זו, מוסיפים שוב את הפסוק הנאמר בפרשת התמיד, ועכ"פ אין לזה קשר עם פרשת איזהו מקומן.
תודה – יש אולי מקור שמפרש כך שהרי לשון הבקשה יהא שיח שפתותינו זה – משמע שעולה על דיבור מסוים
בגלל תוספת הפסוק, אין לי מקור המבאר את הבקשה הזו.
השאר תגובה