לתרומות לחץ כאן

ירק עלים קצוץ ושטוף בחברה שאינה מוכרת – לכתחילה או בדיעבד?

שאלה:

שלום רב, ראיתי באתר כושרות רשימה של חברות שמשווקות ירק עלים, שמומלצות לכתחילה. עוד נכתב שם: "בחלק מהחברות האחרות נמצאה לעיתים נגיעות חרקים גבוהה, אי לכך איננו יכולים להמליץ על השימוש בהן. הנאלץ להשתמש ינקה לכל הפחות כדלהלן: להשרות במי סבון, לשטוף תחת זרם מים, ולחזור על הפעולה 3 פעמים. (ניקיון זה אינו מועיל בכרובית וברוקולי)" האם קיימת אפשרות להשתמש לכתחילה גם בחברות אחרות כאשר מקפידים לטחון את העלים (נוסף על השטיפה 3 פעמים)? או שזה עדיין יישאר רק בדיעבד/הנאלץ להשתמש? תודה רבה!

תשובה:

אם יש בעיה של נגיעות זה עדיין דיעבד, כי לעולם זה לא יעשה טחון כמו קמח, אלא סוג של מרוסק, והתולעים כה קטנות שלא בטוח שיתרסקו, יתכן שפשוט ימשיכו להסתובב על הבלנדר… כמובן שגם העצה שכתבו שם לא תהיה נכונה לגבי ירק ללא פיקוח, אלא כנראה בין החברות שיש להן פיקוח כתבו חלוקה כזו..

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. תודה רבה.
    בהחלט, בין החברות שיש להן פיקוח כתבו חלוקה כזו. תודה על הדיוק.
    אדייק עוד את השאלה שלי. יש חברה ספציפית בשם "עלי בודק" – שיש עליה פיקוח ולא מופיעה ברשימת המומלצים של "כושרות". אבל לחברה הזו יש כשרות לעניין תולעים מגופים אחרים (רבנות ירושלים ובד"ץ מחזיקי הדת): https://supergreen.site/%d7%9b%d7%a9%d7%a8%d7%95%d7%aa/
    אמנם התעודות באתר לא בתוקף, אבל אוכל להתקשר לברר אם קיימות תעודות תקפות ולבקש שישלחו לי.
    במידה והתעודות כן בתוקף, ובנוסף מקפידים על שיטת הניקוי + הבלנדר שציינתי בשאלה > אז כן יהיה אפשר לסמוך על זה לכתחילה?
    תודה

  2. ביררתי אצל גיסי שהוא אחראי על המחלקה למצוות התלויות בארץ של הרבנות ירושלים, והשיב שההכשר בתוקף, וניתן בהחלט לאכול מהתוצרת ככל שאר החברות המוסמכות בענין זה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל