לתרומות לחץ כאן

אמירת תהילים בתשעה באב

שאלה:

בס״ד כאשר אדם תורם כסף או כל דבר אחר לאברכים/תלמידי ישיבה שע״י כך יוכלו להמשיך וללמוד ולחסוך לעצמם. באיזה גדר זה? צדקה גמילות חסדים תמיכה בת״ח? ב.מי שקורא במשך תקופה תהלים ולאחריהם תפילה לזיווג(שאומרים 40 יום רצופים)האם בט׳ ניתן להקל בדבר? שכן מדובר בדרך תפילה ותחנון ועוד שעברו כבר 30 יום ויש בזה קביעות ודומה קצת לפסוקי דזמרה שלא מדלגים עליהם.

תשובה:

שלום וברכה

א. כאשר מדובר בתלמידי חכמים עניים, זו צדקה וגם תמיכה בתלמידי חכמים וריבוי לימוד התורה בעולם, וכשאינם עניים ממש אבל זה מאפשר להם להמשיך ללמוד, זה בודאי תמיכה בלומדי תורה שאף היא מצוה חשובה והמעולה שבצדקות.

ב. המיקל באמירת תהילים דרך תחנון אחרי חצות היום ובפרט כשרגיל בכך, יש לו על מה לסמוך, ראה לקט יושר עמ' 112 שאמר את פרקי התהילים הרגילים אצלו כבכל יום, וראה מגן אברהם תקנד ו שהביא בזה חילוקי מנהגים בין הקהילות, במשנה ברורה שם סק"ז ושער הציון סק"ח נקט שלא לומר, וכן הובא בשם הגרש"ז אויערבך וכמדומה שזה המנהג המקובל, וכן הוא בקובץ מבית לוי חי"ג עמ' מה, אף שהתיר שם לצורך חולה,וכן התיר לצורך חולה בשו"ת דברי מלכיאל ח"ו סי' ט ועוד אחרונים, אולם ראה ארחות רבינו ח"ב עמ' קמב שהחזון איש התיר לאחותו אשת בעל הקהילות יעקב לומר תהילים בשעת מנחה. לכן אם מאוד חשובה לך סגולה זו יש על מה לסמוך להתיר.

מקורות:

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל