לתרומות לחץ כאן

ציציות בחוץ או בפנים?

שאלה:

שלום אני ספרדי מתחזק אני יכול ללכת עם ציצית בחוץ הפתילות?

תשובה:

שלום וברכה

בודאי מותר גם לספרדי להוציא ציציותיו לחוץ, אלא שספרדי ששם בפנים אין לערער על מעשיו. אשכנזי ודאי יוציא ציציותיו.

מקורות:

על עצם השאלה אם צריך להוציא את הציצית בחוץ, כתב המשנה ברורה סימן ח ס”ק כו:

 

ואותן האנשים המשימין הציצית בהמכנסים שלהם לא די שמעלימין עיניהם ממאי דכתיב וראיתם אותו וזכרתם וגו’, עוד מבזין הן את מצות הש”י ועתידין הן ליתן את הדין ע”ז, ומה שאומרין שהולכים בין הנכרים לזה היה די שישימו הציצית בתוך הכנף ואלו היה להם איזה דורון ממלך ב”ו שחקוק עליו שם המלך כמה היו מתקשטין בו לפני האנשים תמיד, וק”ו בציצית שמרמז על שם ממ”ה הקדוש ברוך הוא וכדלקמן בסימן כ”ד ס”ה, כמה מתכבד האדם הנושא שמו עליו ואמרו חז”ל הזהיר במצות ציצית זוכה ורואה פני השכינה. ומשמע מן הכתובים דהיהודים שישארו לעת קץ יהיו מצויינים במצוה זו, כמה דכתיב ובאו עשרה אנשים מכל לשונות הגוים והחזיקו בכנף איש יהודי וגו’, ואמרו חז”ל ע”ז כל הזהיר במצות ציצית זוכה ומשמשין לו שני אלפים ושמונה מאות עבדים וכו’.

הנה למדנו מדבריו שהפליג הרבה בגודל הענין להוציא את הציציות חוץ לבגד.

אמנם ראה בילקוט יוסף סי’ ח סעי’ מב שהביא שכל גדולי חכמי ספרד נהגו להכניס ציציותיהם תחת הבגד, ושסברו שכך נכון על פי קבלה, וכתב שחלילה לערער על המנהג, ולכן הראוי הוא שבני אשכנז יוציאו ציציותיהם לחוץ ובני ספרד יכניסום לפנים. כך שכל אחד רשאי לנהוג בזה כמנהג אבותיו ובלבד שיכוין ליבו לשמים, ומי שרוצה להוציא בחוץ ודאי נוהג כהלכה בלי פקפוק.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. כבוד הרב, אם עושה משלוח, ובדרך כלל ערבים מביאים אותו – האם צריך או ראוי להישאר עם הציציות בחוץ כאשכנזי? אני גר עם הורי, לא רוצה לסכן אותם, מה גם שחזרתי ללבוש ציצית לא מזמן אז בקיצר, מרגיש לי כמו ספק התגרות בשליח. אני נגוע בדבר וער המון שעות. מה כבוד הרב אומר?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל