שאלה:
שלום וברכה , שאלתי היא בנושא עשיית הציצית , והשאלה היא כך : לאחר שהטלתי את הציציות בבגד ועשיתי את הקשר הראשון אני לוקח 4 ציציות ועושה בהם קשר כדי שלא יתערבבו כל ה8 ציציות במהלך עשיית הציצית ( וכך אני יודע שעושים הרבה אנשים מהסיבה הזו)ורציתי לשאול האם עשיית הקשר הזה נחשבת הפסק לעשיית הציצית ואני חייב לחזור ולהגיד לשם מצוות ציצית לפני שאני ממשיך את עשיית הציצית?
תשובה:
שלום וברכה
אין כאן הפסק, לא מדובר כאן בברכה שצריכה לחול על המעשה וכדומה, אלא שעל ידי אמירה זו אתה בעצם מגדיר את עשייתך לשם מצוה, מעיקר הדין מותר גם לדבר באמצע הקשירה, אמנם לכתחילה עדיף שלא לעשות הפסק כלל, והוא גם ענין חשוב על פי סוד, אולם בדיעבד שאמרת בתחילה לשם מצות ציצית גם אם דיברת באמצע אין בכך כלום והכל נעשה על דעת ראשונה. ראה שו”ע ומשנה ברורה בתחילת סי’ יא, ולכן כאן שזה מעשה לצורך הציצית זה ודאי מותר גם לכתחילה [הפסק זה דומה להפסק לצורך הסעודה בין המוציא לאכילה שגם כן מותר בשעת הצורך].