לתרומות לחץ כאן

אני לא בתולה – האם עלי לספר לחתן?

שאלה:

איני בתולה לצערי… מבעילה. החתן שלי לא יודע על כך מכיוון שחזרתי בתשובה על הדבר ובציבור שלי כמעט ברור שבתולות… אז לא אמרתי לו ובעבר שאלתי רב ואמרו לי שלא צריכה לאמר… גם מבחינת זה שיחשוש… אני כבר הרבה אחרי הבעילה ההיא…. האם אני מחוייבת לאמר לו? האם הכתובה הינה שקר? אני לא מסוגלת לאמר לו, מבחינתי לבטל חתונה ולוותר על הבחור כי נפשית אני ישבר אם אומר לו.. אף אחד לא יודע חוץ מחברה קרובה שהתייעצתי איתה אני מוכנה לוותר על הכל ולא לאמר לו! אשמח לייעוץ בנל

תשובה:

שלום רב,

אם שאלת רב שהשיב לך שאינך צריכה לומר לו, עשי כהבנתך, אבל לעניות דעתי יש בזה בעיה. גם בנושא של הקידושין, וגם בנושא של הכתובה. הפוסקים דנו בשאלה זו כאשר האישה היא בחזקת בתולה ולמעשה אינה כזו, כפי שתוכלי לראות בהפניות כאן. אני לא מכיר אותך ואת החתן, אבל קשה לי להאמין שאם את אומרת לו שלפני זמן רב מעדת וקרה מה שקרה, וכבר שנים שחזרת בתשובה על אותו מעשה, שיקח את זה רחוק מדי.. בהחלט ישנה אפשרות אחרת: שיעריך את הכנות שלך למרות הקושי הגדול לומר לו. את הרצינות שלך, כך לפחות אני הייתי מתייחס לזה. אדם נבחן לפי מעשיו כעת ולא לפי העבר שלו בפרט אם זו היתה מעידה חד פעמית. תעייני בהפניות הללו, ותתייעצי עם מי שתרצי, ומאחל לך הצלחה בכל החלטה שתקבלי. 

ראה עוד כאן וכאן

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום אני התחתנתי לפני 5 שנים וקשה לנו אין שלום בית
    יש לי שאלה, לא הייתי בתולה בעלי יודע כי זה קרה רק פעם אחת איתו לפני החתונה אבל כתבנו על הכתובה שני בתולה
    יכול להיות שזה לא עוזר לנו ? האם אולי זה משפיע על הזוגיות שלנו ? ואם כן צריך לכתוב שוב את הכתובה ,?

  2. אין לכך קשר, מה שצריך זה להשקיע הרבה מאוד בשלום בית, נתינה ויתור למידה של הענין, וגם באמת חשיבה אודות חשיבות הענין, בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל