לתרומות לחץ כאן

לצאת לקניות בזמן עבודה

שאלה:

שלום כבוד הרב במקום עבודתי לא מקפידים על זמן הפסקה כפשוטו, הרבה מדברים ,מעשנים כמה שרוצים(ובעקבות זה לא עובדים כמובן),יוצאים מחוץ למתחם וכו', העבודה שלי נמדדת בתפוקה ואני עומד בכול המטלות,שאלתי האם אני יכול לצאת מחוץ לעבודה לקנות משהו מהסופר למשל דבר שמצריך רבע שעה לערך?

תשובה:

שלום וברכה,

אסור לעובד להתבטל ממלאכתו, ולכן הפסקות ארוכות שמעבר לרגילות דינו כגזל. העובדה שעובדים אחרים יוצאים להפסקות ארוכות, ומדברים ומעשנים, לא מתיר לאחרים לזלזל בעבודה. ולכן עריכת קניות שלוקח זמן יותר מהמקובל – אסור.

במקרה שלך שאתה מקבל לפי תפוקת עבודה, אם אתה מסיים את עבודתך לאותו יום, ומשלמים לך על מספר שעות גם אם אתה בפועל לא עובד את אותם שעות, והעיקר שתסיים את המוטל עליך, אין זה נחשב שמשלמים לפי שעה אלא לפי עבודה, ולכן אין איוסר לצאת באמצע לערוך קניות, העיקר שתסיים את המוטל עליך באותו יום.

בהצלחה.

מקורות:

כתב השולחן ערוך חושן משפט הלכות שכירות פועלים סימן שלז סעיף כ:

"מוזהר הפועל שלא יבטל מעט כאן ומעט כאן, אלא חייב לדקדק על עצמו בזמן, שהרי הקפידו על ברכה רביעית של ברכת המזון שלא יברך אותה; וכן חייב לעבוד בכל כחו, שהרי יעקב הצדיק אמר: כי בכל כחי עבדתי את אביכן (בראשית לא, ו); לפיכך נטל שכרו אף בעולם הזה, שנאמר: ויפרוץ האיש מאד מאד (בראשית ל, מג)".

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל