לתרומות לחץ כאן

שוכר שמחזיר את הדירה עם נזקים במטבח

שאלה:

שוכר שבזמן תקופת השכירות נסדק השיש במטבח ונשברו דלתות הארונות במטבח והוא גר בדירה במשך 6 שנים והמטבח היה חדש (5 שנים) האם השוכר חייב בנזק ואם כן האיך משערים את הנזק

תשובה:

שלום וברכה,

השוכר חייב לשלם עבור הנזק שעשה בדירה השכורה. אם הנזק הוא משמעותי, ודרך בני אדם להחליף את השיש או את הארונות מטבח, חייב המזיק לשלם כמה שיעלה להחליף. אם הנזק הוא קטן ודרך אדם לסבול את הנזק, ולא מחליפים שיש או ארונות בנזק קטן שכזה, במקרה כזה יש לשום את ירידת הערך שנעשה למטבח. ואם אין דרך להחליף ואין ירידת ערך – פטור השוכר.

בהצלחה.

מקורות:

שוכר הינו שומר על הבית. והתורה מיעטה חיוב שומרים מקרקע.כמבואר בשו"ע סימן שא. שיש וארונות שמחוברים לקרקע, יש מחלוקת (שו"ע סימן צה סעיף א) האם תלוש ולבסוף חיברו האם דינו כקרקע או כמטלטלים – ונפ"מ האם חל חיובי שומרים על תלוש ולבסוף חיברו. ולכן אם הנזק של הארונות והשיש נעשה על ידי גורמים שונים – פטור השוכר. אך אם הנזק נעשה על ידי השוכר בעצמו, נחשב למזיק בידיים – וחייב המזיק. כמו כן ברוב החוזים מותנה בפירוש שהשוכר צריך להחזיר את הדירה כפי שקיבל אותה. ותנאי זה מחייב את השוכר בכל נזק שיהיה אפילו כנעשה על ידי גורמים אחרים, ואפילו אם הנזק נעשה שלא באשמתו כלל.

נזק שרגילות לתקנו, צריך המזיק לתקן, ואם אין דרך לתקן משלמים ירידת ערך בלבד – חזו"א ב"ק סימן ו אות ג.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל