לתרומות לחץ כאן

תוספת תשלום לבעל עסק עבור וועד בית

שאלה:

שלום הרבנים הועד בית טוען שאני צריך לשלם פעמיים בגלל שיש לאשתי עסק ויש עוברים ושבים. העובדה היא שהבנין משלם ועד בית בעיקרון בגלל המעלית הניקיון החשמל…והרי מיקום הדירה שלי הוא חצי קומה כך שאף אחד מהבאים אלינו לא יכול לקחת מעלית לבא אלינו אלא יורד את תשע המדרגות ונכנס. לכן אני טוען שאין לי לשלם פעמיים כי ודאי לא משתמשים במעלית וגם לא מדליקים חשמל כי יש אור מהחוץ, ולא נראה לי שצריך יותר ניקיון יסודי בשביל הבאין אלינו…ואף אם כן לא פעמיים ודאי… ועוד אני טוען שהרי מה שביקשו לפני שאשתי התחילה את העסק, גם עכשיו רואים שמכסה את כל ההוצאות ולא ראינו הבדל מהותי, אז למה שאני אשלם יותר והכסף סתם ישאר בועד בית לשלם ואני לא יודע מה יעשו (ומי ישתמש…) בכסף הזה שמיותר לדעתי… אשמח שתודיעו לי האמת עם מי. תודה רבה.

תשובה:

שלום וברכה,

שכן שיש לו עסק בבית משותף, ויש ריבוי עוברים ושבים, ניתן לחייב את בעל העסק שישלם יותר משאר הדיירים, מאחר וההוצאות גדלות מחמתו.

גם בסוג של עסק שמדינא מותר לדייר להכניס לביתו, יכול ועד הבית לחייבו לשלם יותר משאר הדיירים, מאחר ומתרבה הוצאות מחמתו.

במקרה שלך – שאתה מחזיק עסק, אבל הלקוחות לא משתמשים במעלית, לא ניתן לחייב במחיר כפול, כיון שלא מתרבה השימוש במעלית ובחשמל. והתוספת צריכה להיות עבור הנקיות שמתרבה עבורכם. ומסתבר שמספיק שתוסיפו רבע מהמחיר של דייר רגיל, ואתם יוצאים בזה ידי חובתכם.

בהצלחה.

מקורות:

ראשית לגבי התשלום הקבוע של כל הדיירים, יש שסוברים שהדיירים שאין להם שימוש במעלית כלל וכלל יכולים להתנתק מתשלום השוטף של המעלית. אך נהגו העולם שכולם משלמים שווה בשווה – גם דיירי קומת קרקע שלא משתמשים במעלית. אך ודאי שלחייב בעל העסק  לשלם כפול, ודאי שלכו"ע אין אפשרות לחייב על תשלום שאין שימוש במעלית. ולכן אין לחייב אלא את ההוצאות בלבד.

טענתך שלא מנקים את הבניין פעם נוספת, ומדוע שנחייב אותך להוסיף. נדחית טענתך, מאחר והבניין מתלכלך יותר, עלות הניקיון עלול להתייקר, גם כאשר מנקים פעם או פעמיים בשבוע המחיר מתייקר לפי הלכלוך, והיות וקשה לקבוע כללים. מסתבר שעל דרך פשרה אם תוסיף רבע מתשלום רגיל יצאת ידי חובתך.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל