לתרומות לחץ כאן

וועד הבית שפועל לפי החלטתו

שאלה:

שלום רב., אני גרה בבית משותף ולפני כמה חודשים החליטו הדיירים בהצבעה במעמד אסיפת דיירים על שיפוץ לובי הבניין ואני מדגישה- שההצבעה היתה לגבי כל עבודה ועבודה שנכללה בשיפוץ. כאשר נשאלו הדיירים האם מסכימים להחליף תמונה – הרוב הצביע נגד וכך גם לגבי הוספת וילונות – הרוב הצביע נגד. באסיפה גם הוחלט שאם ישאר כסף, ישמרו את הכסף שנשאר לטובת החלפת דלת הכניסה שמתכננים לעשות אבל בעתיד (כי העלויות גבוהות מאד). לאחר האסיפה, אספו כסף מכל דייר ואיפשרו לחלק לתשלומים. ואז החלו בעבודות השיפוץ. אך להפתעת הרבה מהדיירים, כולל אותי, הוחלפה התמונה והוסיפו וילונות -למרות שהדיירים התנגדו ברוב קולות. (עלות התמונה והוילונות כ-4000 ש"ח). פניתי לועד והתנגדתי וביקשתי להיצמד להחלטות אסיפת הדיירים. והודעתי שאת התשלום האחרון שנותר לי לשלם (עבור השיפוץ) לא אשלם. לא נעניתי לפנייתי ולא החשיבו בכלל את דברי. בסופו של דבר, הועד החליף את התמונה והוסיפו וילונות, למרות שרוב הדיירים התנגדו וכמובן שלא נותר כסף להחלפה העתידית של דלת הכניסה. משכך, אני הודעתי שאני לא משלימה את התשלום האחרון שנותר לי והועד דורש שכן אשלם. **** לאור העובדות המפורטות לעיל, אני מבקשת לדעת מהו הדין ההלכתי בעניין זה. האם עלי להשלים את החלק האחרון של התשלום, למרות שבעצם הועד שהחזיק בכספי הדיירים, לא פעל לפי ההחלטות והשתמש בכסף (לא שלו) למטרה שאינה לפי רצון הדיירים שהפקידו בידו את הכסף? אשמח בבקשה לקבל תשובת הרב. תודה רבה.

תשובה:

שלום וברכה,

קשה לענות על שאלה כזו כל עוד לא נשמע הצד השני – מדוע ועד הבית מתעלם מדעת רוב התושבים. 

וועד הבית הוא שליח של הדיירים, ויש לפעול כפי דעת הרוב, ולכן אם הרוב לא מסכימים להחליף תמונה או וילונות, אסור להם להחליף. ונחשב למעילה בכספי הוועד. 

אם הווילונות היו במצב גרוע מאוד, ומקובל בבניין שיש שם וילונות, ייתכן ויכולים לרכוש וילונות למרות התנגדות של רוב הדיירים. 

אם הוועד פועל שלא כהוגן אין חובה על הדיירים להשלים את התשלום שסוכם. ראוי שהצדדים ישאלו רב כדי שיצא הצדק לאמיתו. 

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל