לתרומות לחץ כאן

חשמלאי שטעה בעבודה וגרם לנזק לשכנים

שאלה:

שלום יישר כוחכם!
היה מקרה- ראובן בקש להתחבר לחשמל של שמעון. שמעון הסכים. החשמלאי של ראובן לא הניח את הכבל בצורה תקנית. ועובד של לוי פגע בכבל. העובד אמנם תקן את מה שעשה אך למחרת שמעון ראה מדחס מנוע קרור שנפגע כתוצאה מהפסקת החשמל. לרוע מזלו המכשיר שמגן בפני הפסקות חשמל לא עבד. שאלתם. א. האם יש להייחס לנזק כגרמא בנזיקין שפטור בדיני אדם אך ראוי לצאת בדין שמים? ב. האם לומר שכל ההסכמה של שמעון לעזור לעזור לראובן הייתה על מנת שלא יינזק ולכן אין להתיחס לדין גרמא. אלא יש לפצות פיצוי מלא. ג. האם הפיצוי הוא עד לגובה של מדחס משושמש או ההוצאות שהיו לשמעון בקניית מדחס חדש?

תשובה:

שלום וברכה,

1. במקרה הנ"ל הוא גרמא רחוק מאוד, שמי אמר שיתקל אדם בכבל, וגם אם ייתקל מי אמר שהמכשיר שמגן מפני הפסקת חשמל לא עבד. ואם אם לא עובד לא ברור שמתקלקל המכשיר כשיש הפסקת חשמל, ולכן לא ניתן לחייב אותו אפילו כגרמא.

2. נהוג שאדם מתחייב על נזק של הפועלים – בנזקים שהזיקו לשנים או לרכוש המשותף, שע"ד כן בונה, ע"ד שיהיה אחראי על הנזקים של עבודתו, אך מסתבר שעל נזקים רחוקים כאלו לא חלה האחריות. ולא ניתן לתבוע אלא החשמלאי שגרם נזק לשמעון.

3. אדם שהזיק מדחס משומש חייב לשלם מחיר של משומש ולא מחיר של חדש, למרות שהניזק צריך להוציא הוצאות נוספות כדי לרכוש מכשיר חדש. מזיק משלם את הנזק בלבד.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל