לתרומות לחץ כאן

אבילות ותענית בז' תמוז

שאלה:

כידוע זנכר בפסוקים כי בשביעי לתמוז ״הובקעה חומת ירושלים״ וחולקים במדרשים האם זה תאריך מדוייק או שהוא נכתב בצורה שכזאת מפני שמחמת הצרות שהיו אז האנשים טעו בחשבון וחשבו שזה עדיין ז בעוד שלמעשה זה היה כבר י״ז. לעצם העניין כולי עלמא מודו כי מאחר ומכיון שאין מטריחין על הציבור יותר מדי ולאור העובדה שחורבן בית שני יותר קשה לנו קבעו את התענית והאבלות בי״ז בחודש. נשאלת השאלה האם יש מקום להחמיר מי שמסוגל לצום גם בז׳ מבלי שיפריע לו לצום העיקרי של י״ז? וכן בענין אי-שמיעת מוזיקה ואי-תספורת שבזה כל א׳ יכול להקפיד ללא חשש האם יש עניין או שזה בטל לגמרי ואין שום ענין בכך?

תשובה:

שלום וברכה

ברגע שהתענית זו בוטלה, אין כל ענין להחמיר בכך להתענות. כמובן ראוי לכל אדם תמיד להיות מיצר ודואג על החורבן, ובכל עת אדם שיתענה ויצטער אי אפשר לומר שעושה דבר שאינו נכון… אבל כיון שירדה חולשה לעולם וברור שזה מפריע בלימוד ובכלל – אין להחמיר.

שנכה לראות בנחמת ציון וירושלים.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל