לתרומות לחץ כאן

הכשר לפאה נכרית

שאלה:

שלום רב מאחר ונתעוררה שאלה של עבודה זרה בפאות נכריות, נשאלת השאלה אם מותר לקנות פאה נכרית דרך אינטרנט, שם לא מופיע מי המוכר, אם הוא יהודי או גוי. רשום על האתר שיש הכשר לפאות, אבל לא כתוב איזה הכשר ומי בודקם. לפי מה שנודע לי, ע"פ הרוב אותם פאות באות ממדינת סין. האם יש איזה דרך לדעת אם באמת הם כשרות, כי שמא הולכים בתר הרוב, שאינן של ע"ז. בתודה מראש דוד כהן – מקסיקו

תשובה:

שלום וברכה

למעשה אני לא יודע להשיב מתוך ידיעה אישית, אלא יותר מתוך נתונים שגורמים שונים שולחים כאן לאתר, אוכל לציין רק כמה נקודות:

ראשית אין שיער סיני כלל, השיער שלהם אינו ראוי לפאה נכרית מחמת עוביו, לכן ככל שמדובר בסין ולא ידוע מקור השיער נראה שיש יותר לחשוש שהוא שיער הודי, כיון ששיער אירופי או דרן אמריקאי משווק ככזה, ואם דבר כזה אינו מצויין ברור שמדובר בשיער הודי זול, וכאן אכן יש הרבה יותר חשש שהוא בא מאותם מקדשים שיש ספק לגבי אופי התספורת שם אם הוא תקרובת עבודה זרה או סתם ענין של הכנעה לפני הכניסה למקדש. לכן חייבים לדעת שיש משמעות להכשר הזה, בדרך כלל קשה מאוד לתת הכשר לכזה דבר.

לגבי שיער שמשווק כאירופאי, נראה שאף שיש ספק אם אכן מקורו כזה… וגם הרבה פעמים הוא מעורב, פאה מורכבת עם כמה וכמה קבוצות שיער ולא משיער אשה אחת, מכל מקום יש יותר סיבה לתלות בכך שרוב השיער בעולם אינו בדוקא הודי [כך על פי נתונים ששלחו לי, אין לי ידיעה אישית]. התחושה שלי, שככל שמדובר בשיער יותר יקר ופחות מעובד פחות יש חשש, כי השיער ההודי צריך עיבוד כדי להראות אירופאי.

הייתי מצי לשאול בבית הדין של הרב גרוס בבני ברק, הם עוסקים בכך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל