לתרומות לחץ כאן

מכשיר תומך כשר / רדיו כשר?

שאלה:

שלום וברכה ברצוני לדעת אם יש בעייה בלפאפון תומך כשר, האם רבנים באמת אסרו להחזיק כזה דבר? כי לכאורה התירו אפילו אייפון מוגן….. וכן, האם יש בעייה לשמוע רדיו? באמת נאסר על גדולי ישראל? והאם יש הבדל בין ספרדים לאשכנזים? ומה לגבי רדיו ששומעים בו מוזיקה? תודה רבה רבה

תשובה:

שלום וברכה

בתורה נאמר ונשמרתם מכל דבר רע, משום כך הורו גדולי הדור להתרחק ככל הניתן מכל מה שיכול לבוא לידי מכשול, כאשר יש לך מכשיר שהוא כשר ולא ניתן להגיע בו לדברים אסורים, למה לקנות תומך כשר ששם ניתן להחליף סים ולבוא לידי איסור? בשביל כמה שקלים הפרש במחיר? לא כדאי… מכשיר מוגן כאשר הוא נצרך לפרנסה, ליכא דרכא אחריני, אבל מכשיר תומך כשר זהה לכשר רק קצת יותר זול, בשביל זה לא שווה…

רדיו מלא בדברי טינוף אלימות רצח וכל דבר האסור, הנפש היפה סולדת ואין להאזין. מי שרוצה לשמוע חדשות וקשה לו להתנזר לגמרי, יש רדיו קול חי שם שומעים רק חדשות כשרות, וזה מספיק בשביל לדעת מה קורה במדינה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מה החשש בתומך כשר? (כאשר לא מדובר בבחור צעיר) הרי אני מחזיק מחשב שאפשר לראות בו סרטים, בדיוק כמו בתומך כשר!

  2. לדעתי, אנחנו כציבור יש לנו אחריות קולקטיבית. אם יש מלחמה בנגע האינטרנט, ויש פירצות שיכולות לגרום לדבר אסור, ולכן הרבנים המנהלים את הענין הזה החליטו לאסור משהו, כל קנייה של מכשיר כזה מחבלת במאמצים שלהם לשמור על הנוער.
    כמו כן, אדם שיש לו ילדים, החינוך הבסיסי שהוא חייב לחנך אותם הוא להכנע בפני תלמידי חכמים. אמירה כזו כביכול "כאן מישהו עבד עליהם", "כאן הם לא מבינים", חוזרת בסוף כבומרנג, הם לא מבינים אז הרבי בחיידר בטח לא מבין וכו' וכו'. שמתי לב לדבר מאוד מעניין, אשתי מורה ויש לנו הרבה במשפחה שעוסקים בהוראה, בדוק ומנוסה: הורה שמעביר ביקורת על המורים הנהלה באוזני הילדים, הילדים שלו הם החצופים של הכיתה… כך גם בנושא שלנו, יש בזה ענין חינוכי חשוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל