לתרומות לחץ כאן

התרת נדר שתכליתו להמנע מאיסור

שאלה:

שלום וברכה, קיבלתי בעבר על עצמי ללכת מחוץ לבית עם נעליים שלא רואים את האצבעות בהם ואני לא(!) עומדת בזה בכל עונות השנה-האם עלי לעשות התרה? שואלת מפני שרב אחד ששאלתי אותו אמר שבגלל שנעליים סגורות זו ההלכה לא בטוח שעלי להתיר(ושזה כמו לרצות להתיר שמירת שבת) ורב אחר ,אותה שאלה, אמר שעלי כן להתיר. אם כן- האם אני צריכה התרה? 2. ביום כיפור האחרון לא הייתי בביהכנס בקול נדרי וגם בעלי לא היה לצערי(אנחנו זוג מה שנקרא מעורב נכון לעכשיו אחד שומר מצוות אחד לא),״ הייתי בתחילת הריון ולא הרגשתי טוב כלל ואני עם ילדים קטנים אז התפללתי בבית. האם במקרה הזה- גם צריכה התרה? רוב תודות

תשובה:

שלום וברכה

1. אם את הולכת עם גרביים כפי המחוייב על פי הלכה, את יכולה להתיר את הנדר, שכן אין כל חיוב ללכת עם נעל סגורה כאשר על ידי הגרב הרגל צנועה, אבל אם את לא מקפידה מספיק על לבישת גרביים מחוץ לבית אכן יש בעיה להתיר נדר זה כיון שהנדר היה להמנע מאיסור, ואת זה אכן לא ניתן להתיר… ראי בענין זה כאן.

2. באופן כללי לא סומכים על כל נדרי לגבי נדרים ממש, אלא רק לגבי הנהגה טובה שהתחלת בה ולא קיבלת אותה בנדר, רק שכחת לומר שיהיה בלי נדר.

תמשיכי בדרך הטובה והנכונה הזו, לקדש שם שמים בכל הליכותיך, ולהיות בת אהובה לבורא העולם, ובעזרת ה' במהרה גם בעלך החביב יאור באור החיים ויצטרף אליך לשמירת התורה והמצוות!

יום טוב.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. אמן,תודה רבה! אם כך אז די עניין ״מה שהכנסתי את עצמי״ אליו ורק להתחיל ללכת עם גרביים לפי הלכה מוציא אותי מזה.. 2.אז מבינה שאין בעיה שלא הלכנו לביהכנס ועליי אולי(?) להתחזק בלומר ׳בלי נדר׳ ולא להבטיח סתם.. יהי רצון שאזכה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל