לתרומות לחץ כאן

יחס לילד מתמודד

שאלה:

אבא שמאוד כועס על בנו שקנה פלאפון לא כשר ונמצא בישיבה שמקדמת אותו ורוצה לנקום בבנו על כך שצער אותו ואומר שמותר לנקוגם להוציא אותו מהבית ולא לתת לו כסף ולהכאיב לו וכו וטוען שמותר לנקום מסתמך על דבריו של רבינו יונה רצינו לשאול אם מותר ואם אפשר להביא ראיות

תשובה:

השאלה שלך מכאיבה מאוד, אני רואה שיש כאן אבא שכלל לא מבין מה זה להיות אבא, לא מבין שנקמה עןישם רק בגויים, ואם יש לו ילד, הרי שזה פקדון יקר שבורא העולם נתן לו, ואם יפגע בו חלילה בצורה הלא נכונה, הרי שהוא מועל בקדש שמים!! וזה עוון פלילי חמור עד מאוד!! מי שחושב שמותר לפגוע בילד בגלל שהוא ציער אותו, זה אדם שלא מבין שום דבר בעולם הזה מלבד כח, והוא סבור שאם הוא חזק יותר מהילד הרי שמותר לו לצער אותו, ואני בטוח שאם הוא לא ילך דחוף לייעוץ רבני בעניני חינוך, מצב הילד הזה וגם האחרים לא יהיה טוב, כי אין דבר יותר גרוע מיחס כזה. מלבד הדחייה שילדים מקבלים על ידי כך מכל מה שקשור ליהדות, זה חינוך לכוחניות, לשנאה לנקמה וכל שאר הדברים הרעים! יש לפנות לייעוץ כללי בעניני חינוך הילידים, ומלבד זאת להתעניין אצל תנועת ערכים לגבי המפגש הבא להורים לילדים שחולשה רוחנית, שם נותנים הדרכה מצווינת כיצד לקבל את זה.

העיקר, אם רוצים שהילד יחזור לעצמו, ורוצים לעשות את רצון ה', יש לאהוב ולאהוב ולאהוב, אהבה אינסופית! ניתן להציב גבולות בצורה החלטית אבל עדינה ומאירת פנים בלי לוותר, אבל להוציא בכלל מהבית את המושג שנאה ונקמה, והצער של האבא הוא לא הנושא בכלל! להפסיק לחשוב על עצמו ולהתחיל לחשוב על טובת הילד, כי זה תפקידו כאב בישראל.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אינני יודע לאיזה רבינו יונה והא מתכוין, זה כל כך אוילי לחשוב שמותר לאדם לנקום בילד… שמגוחך לחפש ראיות… בשביל מה אלוקים נתן לו אותו, כדי שינקום בו? מה זה מאפיות??

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל