לתרומות לחץ כאן

עלייה לקברי צדיקים בראש חודש

שאלה:

שלום ידוע שאין הולכים לקברים בראש חודש, אך ללכת להתפלל על קברי צדיקים כן אפשר. (כך גם ראיתי בשאלות ותשובות שונות כאן באתר החשוב). בשער הגלגולים הקדמה לח (כתבי האר"י) מובא: גם צוה אותי, שלא אמנע מלייחד היחודים שמסר לי, ושאם אלך להשתטח על קברי הצדיקים יהיה בערב ר"ח, או בט"ו יום לחדש, כי אז יש יותר הכנה מכל שאר הימים. ושלא אלך לא בשבת, ולא בי"ט, ולא בר"ח, כי אז נפשותם עולות למעלה ואינם מושבות על הקבר. רציתי להבין למה הכוונה? הכוונה שאין כל תועלת בהליכה לקברי צדיקים בראש חודש? המשמעות שהנשמות שלהם אינן נמצאות שם? מה גם שידוע ונהוג שאנשים מתפללים בקבר הרשב"י וכן במקומות נוספים בחגים ושבתות, אז מה זה אומר? תודה

תשובה:

שלום וברכה

אינני יודע להשיב, משום שבשבחי רבי חיים ויטאל עמ' כח מובא שכן ניתן לעלות לקברי צדיקים בראש חודש, ופועלים שם את התיקון, אבל ברור שעיקר הזמן הוא בערב ראש חודש, כמובא גם באלף המגן אות ק"י. בס' שפתי צדיקים לרבי סלמאן מוצפי הביא את מה שהזכרת שבראש חודש הנשמה של הצדיק עולה למעלה, והסביר שמטעם זה יש ענין מיוחד לעלות בערב ראש חודש, כיון שהנשמה מקבלת תוספת השפעה וקדושה שילוו אותה למעלה ואז היא בשיא תוקפה.

בנוגע למקום כמו קבר הרשב"י מעבר לעצם ההשתתחות על קברי צדיקים זה מקום מקודש לתפילה בזכות גופו הטהור.

ערב טוב.

מקורות:

 

הצטרף לדיון

10 תגובות

  1. מפה תדע אחי אהובי, שרבי נחמן הוא העצה להתקרבות לה' יתברך, מכיוון שרשום בספרי רבי נתן הקדוש תלמיד רבנו, שרבנו נתן הוראה ברשות שמי שרוצה שיבוא אצלי על שבת חנוכה (וחג שבועות), מפה תלמד שרבנו אפילו בשבת נישאר בקבר מכיוון שהוא הצדיק יסוד העולם הקיבל על עצמו לתקן את נשמות ישראל, ששומע ומקשיב לכל אחד המגיע אצלו ומשתתף בצער של נשמות ישראל, ומקבל שבתות בשמחה רבה עם המגיעים אצלו. כן, כן רבנו מעדיף להיות עם האורחים שלו בשבת ולא לעלות לעולם האמת. לכן אחי היקר, טוס לרבנו באיזה שבת שתרצה כי זה הכי גבוה, יותר מערב ראש חודש.
    כמובן שהמובחר מהשבתות זאת שבת חנוכה ואין אפשרות בכתיבה שנדבר בכלל על שבת ראש השנה וראש השנה!

  2. אני מכניסה חלות לתנור חצי שעה לפני הדלקת נרות.. התנור נסגר לבד אוטומאטי ולפני הקידוש מוציאה אותן.
    זה מותר?

  3. זה אסור בגלל איסור שהייה. אסור להשאיר בתנור מאכל שאינו מבושל כל צרכו בשבת, מחשש שמא ישנה את מידות החום וכדומה. צריך שהחלות תהיינה אפויות לפני שבת, הלכה זו מפורשת בשולחן ערוך בסי' רנג.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל