שאלה:
שלום כבוד הרב. בעלי טוען שמכיוון שהצום נדחה לראשון לא חלה חובת המנהגי אבלות בכל השבוע שלפני, זאת אומרת שאפשר ומותר לאכול בשר במשך כל השבוע בגלל שהצום נדחה. האם זה נכון?
תשובה:
שלום וברכה
בעלך צודק באופן חלקי… אכן יש מחלוקת בשו"ע בסי' תקנא אם דיני שבוע שחל בו תשעה באב חלים באופן כזה שהתענית נדחית ליום ראשון [יסוד המחלוקת היא האם התענית ביום ראשון היא תשלומין לשבת או שבשנה זו נקבע התענית ליום זה, ויש השלכות למחלוקת זו גם לגבי אבלות בצינעה ביום השבת] אבל לגבי בשר הרי כבר נהגו גם הספרדים שלא לאכול בכל תשעת הימים למעט ראש חודש אב, וזה לא משתנה כמובן גם בשנה זו. ההבדל יהיה רק לגבי כיבוס ורחיצה וכדומה.
מקורות: