לתרומות לחץ כאן

למי שייך החלל שתחת החצר הפרטית

שאלה:

אני גר בדירת גן עם גינה בת 135 מט"ר ומתחתה עפר וסלעים ומתחתי גר עוד שכן שהחלל המדובר הינו באותו מפלס של הדירה שלו למי שייך שטח החלל?

תשובה:

שלום וברכה,

החלל שנמצא בשטח הכללי של הבניין נחשב לשטח משותף – לכלל הדיירים. ולכן מי שרוצה לבנות לעצמו ולספח את החלל, עליו לשלם דמי איזון לשאר השכנים.

בהצלחה.

נימוקים:

לבעל החצר שייכת החצר, עד הגובה של הקומה שלו, אבל לא שייך לו החלק של העומק החצר, ולא גובה החצר, ולכן לא יכול להעמיק ולחפור, ולא לבנות בניין גבה קומות בחצרו.

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. בשו"ע סימן ריד מצאנו חילוקי דינים אם אדם שמכר קרקע האם מכר עד עומקא דתהומא, ואם מכר על רום שמיא או מכר רק את הבית בלי עומק וגובה עד לרקיע.
    בזמנינו אדם שקונה גג של בית שותף, החוק קובע שיש לו זכות לבנות קומה אחת, ואז הגג חוזר להיות רכוש משותף, אלא אם כן מפורש בהסכם בתים משותפים שהוא יקבל את כל הגג גם אחרי שיהיה שיבנה ותהיה לו זכות לבנות עוד קמות, אבל אם לא פורש הכוונה שיש לו רק זכות לקומה אחת. כמו כן בחצר שמוצמדת לבית פרטי, לא מקבל עד עומקא דתהום, ולכן לא יכול לחפור בורות בחצר הפרטית, אלא יש לו רק את הגובה של הקומה שלו. ולכן אם בונה חללים מתחת לחצר מוצמדת צריך לשלם דמי איזון לכל הדיירים. ולכן אדם שקונה גג או קונה חצר הקנייה מתפרשת לקומה אחת בלבד ולא לעומק ולא לגובה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל