לתרומות לחץ כאן

מקום הנחת תפילין של יד – המשך

שאלה:

ראשית , ברצוני להודות לכם על התשובה שנתתם לי לגבי תפילין של יד , אבל ברצוני להוסיף שאני בדקתי את גודל הקיבורת ואצל רוב האנשים הקיבורת היא בגודל של 13 סנטימטרים כשהיד פשוטה עם כיפוף מועט( כך זה גם אצלי ואני אדם ממוצע) ,והתפילין הסטנדרתיות המיוצרות כיום הם באורך ששה וחצי סנטימטרים ( כולל המעברתא והתיתורא ) וחשוב לי לציין שתמיד התפילין של יד זזות קצת למעלה או למטה בזמן שמהדקים אותן לקיבורת כך שמבחינה מעשית אין אפשרות שהן יונחו בדיוק על מקום החצי התחתון שהוא מימלא שווה בדיוק לגודל התפילין ( שישה וחצי סנטימטר) ולכן השאלה שלי היא כיצד או האם אפשר לצאת בתפילין האלו ידי חובה ?

תשובה:

יש לך טעות. מה שאמרו הוא שצריך במקום הקיבורת – בחצי הזרוע התחתון, כלומר לא בחצי התחתון של הקיבורת, אלא בחצי התחתון של הזרוע!!! ממילא גם אם הקיבורת היא רק 13 ס"מ זה לא משנה, בחלק שלה הנמצא בחצי התחתון של הזרוע, שם מקום הנחת תפילין של ידי לכתחילה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. בוקר טוב, מה פתאום ! ומה המקורות שעלייהם אתה מסתמך כשאתה אומר זאת , והרי הילקוט יוסף(הלכת הנחת תפילין ) כותב במפורש "שלא כל מקום הקיבורת כשר להנחת תפילין" והוא מביא מקורות לכך ולכן חוזרת השאלה שלי למקומה למקומה , כיצד ואיך ( או האם אפשר בכלל )לצאת ידי חובת מצוות הנחת תפילין עם התפילין המיוצרות כיום שמאחר ובגודל שלהם( שישה וחצי סנטימטר , ושל חב"ד אפילו יותר גדולות) אי אפשר להניחן רק על מקום החצי התחתון הקיבורת ?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל