לתרומות לחץ כאן

התפטרות כדי לא לעבור איסור

שאלה:

שלום רב ושלום לרב

חבר שלי סיפר לי שהוא התפטר מהעבודה…
הסיבה:

הבוס שלו במפעל החליט שהוא מעביר אותו למחלקה שרובה נשים… מדי שבוע יש גם עבודה לילית ואי אפשר שלא להימנע מאיסור ייחוד… (אין אפשרות להימנע מהמעבר אין עם מי לדבר)

לבחור יש ארבעה ילדים… אשתו מכניסה מינימום…

אבל בשביל לא לעבור על איסור ייחוד הוא החליט להתפטר ו… ה' יעזור… הביטחון שלו ממש חזק…

השאלה היא… איפה הגדר בין ביטחון ואמונה… לשטות…
וספציפית למקרה הנ"ל, האם הוא נהג כהלכה?

תשובה:

שלום רב,

השאלה כאן היא ברורה למדי. הגבול הוא אם אדם עובר על איסור בגלל העבודה, אז התשובה היא חד משמעית: עליו להתפטר מיד. הרי חייב אדם לבזבז כל ממונו כדי שלא לעבור על איסור, אז מדוע שלא יתפטר? הרי לדבריו אין מנוס מלעבור על איסור יחוד כל יום! ודאי נהג כהלכה. נכון, זה באמת קשה, בפרט כאשר אתה רואה את התמונה הכוללת. אבל מצפונו שקט ונקי, הוא יודע שעשה את מה שהיה צריך לעשות. כמובן שבטוחני שהבחור יקבל שכר גדול על כך, האם זה יצא בהצעת עבודה טובה יותר שיקבל בזמן הקרוב? כדי שיהיה גם סיפור טוב ואמוני למעשיו?! לא יודע. איני יודע חשבונות שמים. אבל ברור שנהג כהלכה, אדם ירא שמים לא יכול להרשות לעצמו לעבור על איסורים ברורים למען הפרנסה. וכשם שאתה מבין שלמען הפרנסה לא גונבים. כך גם למען הפרנסה לא עוברים על איסור ייחוד!

כאשר אין איסור ברור, קשה לקבוע גבולות וסייגים. אבל ברור שכאשר אדם רואה שקשה לו ברוחניות במקום עבודה מסויים, עליו לעשות מאמצים רבים לחפש עבודה אחרת. (למעט במקרים שזה איסור ברור, אז אפילו יום אחד א"א להישאר כנ"ל).

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. דבר אחד ברור כאשר עומד פרנסה מול איסור ברור, התשובה היא ברורה. האם זה לשון הרע? האם אפשר לנסות להימנע מאיסור למרות הישארות במקום העבודה. זו כבר שאלה אחרת וצריכים לבחון אותה במבט הנ"ל. אבל כאשר יש איסור ברור, אין ספק שאסור לעבור עליו למרות הפרנסה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל