ברכת כהנים

רבני בית ההוראה
ז' סיון ה'תשע"ט

שאלה:

בס”ד מנין מצומצם שיש שם כהנים וישראלים, והכהנים רוצים לעלות לדוכן ויש שם אחד מהישראלים שגם עולה עמם לברך על הדוכן [האם הכהנים יכולים לברך או שזה נחשב שאין שם עשרה מתברכים [שהרי במשנ”ב כתב שהוטעם שכהנים מן המנין הוא מכיון שגם הם מתברכים, שנמאר ואני אברכם אבל כאן אותו ישראל שעולה עמם לדוכן הוא לא מתברך לא מהכהנים וגם אינו בכלל ואני אברכם, וא”כ לכאורה זה נחשב שאין כאן עשרה

תשובה:

שלום וברכה

מסתבר שהוא גם מתברך מהכנים, למה לא? רק אינני מבין מדוע אין שם רב שיעמיד אותו על המקום ויסביר לו את האיסור שבדבר!

2 תגובות

    שמשון רביץ:

    בס”ד
    כתב בשערי תשובה סימן שכ”ח ס”ק א’ שהאיסור של זר לעלות לדוכן הוא מכיון שיש מצוה לזר להתברך וכשהוא עולה לדוכן אינו מתברך [ורק הכהנים עצמם יש להם ברכה גם כשהם עומדים על הדוכן ומתברכים משום דכתיב בקרא אני אברכם], ומכיון שאינו מתברך לךא מהכנהים ולא מהקב”ה נמצא שיש כאן ברכה רק לתשעה והרי כתב המחבר שם שאין ברכת כהנים בפחות מעשרה

    רבני בית הוראה:

    בכל מקרה אין לזה קשר עם הנושא של המנין, מנין מצריך עשרה נוכחים לאו דוקא עשרה מתברכים, לצורך הענין מי שעומד במזיד אחורי הכהנים גם לא מתברך אבל מסתבר שהוא מצטרף למנין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *