שאלה:
בסד א"ר ירמיה החמיר הקב"ה בכבודו של צדיק יותר מכבודו, בכבודו כתיב (ש"א ב') כי מכבדי אכבד ובוזי יקלו על ידי אחרים, ובכבודו של צדיק כתיב ואברכה מברכיך ומקללך אאור, אנא. (שם לט יח) אם אפשר הסבר לראיה תודה.
תשובה:
אין ספק שכל עונש או שכר הבא מיד ה' עצמו יש לזה משנה תוקף וחשיבות, הרבה יותר ממה שבא על ידי מלאכים, ובורא עולם אומר, מי שיכבד אוניבזה אותי יקבל שכר משליחים, אבל מי שיבזה תלמידי חכמים או יכבד אותם, יבוא על שכרו ממני עצמי!
תודה
השאר תגובה