לתרומות לחץ כאן

סוכה על פרגולה אלומיניום נפתחת

שאלה:

שלום רב ,לאחרונה התקנתי במרפסת פרגולה 30 מ"ר מאלומיניום אשר השלבים נפתחים ידנית בעזרת מנואלה ,כשזה סגור זה אטום כמעט לגמרי מגשמים ,וכשזה פתוח עומדים השלבים בצורה אנכית ורואים את השמים ,שאלתי האם ניתן לסכך מעל או מתחת ונחשב כסוכה ,הרווח בין שלב לשלב כאשר פתוח הינו 6 ס"מ

תשובה:

שלום וברכה

יש שתי בעיות בסוכה הזו, ונדון בהן: האחת, האלומיניום הוא סכך פסול, וכדי שהסוכה תחתיו תהיה כשרה, צריך שיהיה יותר סכך כשר מפסול, כלומר הרווח בין חלקי האלומיניום יהיה יתר באופן משמעותי על רוחב האלומיניום עצמו [כשהוא פתוח], כדי שנהיה בטוחים שרוב הצל בסוכה הוא מהסכך הכשר.

שתים, לכתחילה אסור לעשות סכך העומד על מתכת שהיא דבר המקבל טומאה. את זה ניתן לפתור על ידי שנציב לייסטים של עץ על האלומיניום בכיוון הפוך מזה של האלומיניום, ועל הלייסטים האלו נניח את הסכך, בכך המתכת תחשב "מעמיד דמעמיד" והסוכה כשרה.

כדאי להראות לאברך מקומי כדי שיבחן שאכן המציאות בשטח תואמת את הדרישות הנ"ל בצורה נכונה.

חודש טוב ומבורך.  

מקורות:

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה,רוחב השלב מאלומיניום כשהוא פתוח הינו 1 ס"מ והרווח הינו 5 ס"מ שיכוסה בסכך כשר
    קצת מסוכן להניח את הקרשים מעל הפרגולה מתחת לסכך,האם לא ניתן לסכך מתחת לפרגולה כשהיא פתוחה ,זה היה הרעיון שתהא אפשרות לסגור על הסכך במידה ויהיו גשמים

  2. יש אפשרות, אבל זה לא מהודר, כיון שזה כבר קשור לשאלה אם יש "לבוד להחמיר". אמנם אם הסכך יהיה כמעט צמוד לפרגולה מלמטה זה יהיה בסדר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל