לתרומות לחץ כאן

צביעת שיער חציצה בטבילה?

שאלה:

שלום וברכה, 1.רציתי לדעת האם יש בעיה בצביעת השיער בעניין חציצה במקווה. 2.האם יש הבדלים באיזה איכות נעשתה הצביעה(בייתית או ע"י ספרית) הכוונה לצבע שיורד אחרי כמה שבועות ויש לחדש את הצביעה. 3.מה פרוש "אין ממשות" שריאתי שכתבתם בתשובות לעניין זה ?

תשובה:

שלום וברכה

הראשונים נחלקו מדוע צבע כזה אינו חוצץ, האם בגלל שאין בו ממשות, כלומר הוא אינו ניתן למישוש, אלא רק לראיית העין, השיער עצמו במישוש טבעי לגמרי, או בגלל שהוא נעשה לנוי והאשה חפצה בצבע ואינה רוצה להסירו. למעשה בצביעה איכותית שני התנאים קיימים. לכן, אמנם לכתחילה יש להמנע מכל חציצה שהיא גם כשלמעשה בדיעב דהיא אינה חוצצת, וכדברי הרמ"א הידועים בתחילת סי' קצח לגבי חציצה במיעוט שאינו מקפיד, אבל אשה שכבר צובעת, לכל הפחות עליה להקפיד שהצבע יהיה עשוי כהלכה, שכן רק באופן כזה היא שמחה בו ורוצה אותו, כאשר השיער מתחיל לגדול ורואים שהשורש לבן היא כבר לא רוצה בו כל כך. למעשה כיון שיש חובה גמורה לאשת איש לכסות את הראש, אין ענין לצבוע שיער…

בהצלחה רבה ויום נעים.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. שלום וברכה יש המסבירים שדעת הרמ"א היתה לחדש על דברים שאינם מהודקים ועיילי בהו מיא כמבואר בפת"ש שם מה הדין לדעתם לכתחילה בשער צבוע כלפי הרמ"א?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל